3 Mayıs 2009 Pazar

12-13,5 ay



1,5 ayda minik bir adama dönüşmüş oğlumla burdayız yeniden.özlemişiz seni günlük.


bu dönemde neler yaptığımızı kaydedemedik. kısa bir özet...


emekleme konusunda "jet" hızına erişti. 4 gün önce de birden bire uzun süre tay tay durup 3 adım attı. ama işin ilginci bunu birden birgünde yapması.


ben çınar'ın direk koşacağına eminim.


en güzel gelişmeyi konuşma-dil gelişiminde gösterdi Çınarişkom.


özne+gel kalıbını kullanıyoruz. anne gel, aba gel.


şimdi "anne-al"ı arada sıradakullanıyor ama sadece birleşim şeklinde. tek kelimelerimiz oldukça çeşitlendi.


sürrreekli konuşuyor. bıdır bıdır hiç susmuyor. arabada, banyoda, parkta, kapıyı çalanlara, yolda gördüklerine ve özellikle mağazalarda çalışan ablalara :))

yemek konusunda 2 arpa boyu ilerleyip 1 arpa boyu geriliyoruz. bir günü bir gününü tutmuyor. bir gün herşeyden yiyor 2.gün aynı yemeğe ağzını açmıyor. idare ediyoruz işte.

kendi kendine yemek yemeyi arada sırada ayna karşısında çalışmıştık. geçen gün anneannesine illa ben yiyeceğim diye tutturdu. kaşığı istedi, verdik.

sonuç yukarıda :)




26 yorum:

elif ada dedi ki...

Merhaba Sermin
Seninle ve Cinar'la tanismak bizi cok mutlu etti. Cinar'in resmini cekemedigimiz icin sayfamiza koyamadik. Gelecek sefere diyelim. En kisa zamanda gorusmek uzere. Sevgiler
Umur & Ada

ELÇİN'İN YERİ dedi ki...

sermin benim damat çoook tatlı olmuş ya:)

o buruna bayıldım çok güldürdü.ağzı dışındaki her yer yemiş...ve bir o kadar da ciddi kuzum yaptığı işin ciddiyetinde :)

özlemişim yazılarını canım

öpüyorum seni

gezicini dedi ki...

hoşgelmişiniz. yoğurt yeme olayı da süpermiş..
en kısa zamanda yine görüşelim.
sevgiler
gorki

Sermin dedi ki...

Umur'cum bizde sizi tanıdığımza gerçekten çok sevindik. en kısa zamanda sizi tekrar görmek isteriz. sevgiler

Sermin dedi ki...

elçincim benim oğlum her işi görev bilinciyle yapar. iş iştir yoğurt yemek de olsa.
biz de seni özledik

Sermin dedi ki...

görkemcim evet yine oynasınlar. çok hoşuma gitti. öptüm

Limonlu Turta dedi ki...

Sen oğlunun sadece yoğurt yediğini mi zannediyorsun? Aşkolsun. Cıvam aşmış bunları, bir de güzel cilt bakımı yapıyor yoğurt maskesi şeklinde:) O şahane ısırmalık yanaklarını koruması lazım çocuğun tabii:)
Çook öperiz yanaklarınızdan,
ç.-s.

Sen Gelince dedi ki...

Sermin hoşgeldiniz ve gerçekten hoş geldiniz... Yoğurt macerenıza bayıldım... Ama özeti çok kısa tutmuşsun:)

minik kuzucukkk yasmin suuu dedi ki...

kendimi yiyor yokda o tatlı surat mııı :)))
hele o anneannesinin kaşık ağzına gidince ohhhh diyişi de çok tatlı yaa,sanki o yiyor :))
çınara maşallahh 41 kere,öptük arkadaşımızı kocamannn.

Hülya Cinsçiçekçi dedi ki...

47.saniyede burnuna çarpmasına bayıldım. hakkaten kocaman bi çocuk olmuş artık. bebeklikten çıkmış.
erkenden konuşması, cümle kurması ne güzel. sanırım evde çınarla çok konuşuluyor.

edanik dedi ki...

Çok sevindik dönmenize...
Eline bir de but ver annesi,o zaman çok komik oluyorlar:)

Naile dedi ki...

maşallah ya ne kadar güzel yiyor. Bizimki kaşığı batırıp batırıp çıkaıyoriçine bişey almayı henüz başaramadı :)

sinem dedi ki...

Cok iyi bir gelişme .3 yaşında hala anneleri tarafından beslenen kaşık tutmaktan habersiz çocukları görünce Cınar müthiş geliyor.

Merve dedi ki...

Super yaa ozlemisizz sizii..
Cinarin saclari ne guzel uzamis olee, masallah..
Yogurt yiyisi de ayri bi tatlii, Tugrada bu aralar kendi yemek istioo henuz kendi basina yesin diye birakmadik ama bu videodan soonra cok ozendim hemen yapicamm:))
Cokk fazla ara vermeyinn ozletmeyin kendinizii..

Sermin dedi ki...

Çiğdemcim zildimizin güzelliğini yoğurda borçluyuz :))

Özlemcim bundan sonra çok ayrıntıya girmeyeceğim. daha yeni başladık ancak alışırız. dur daha yavaç yavaş :))

Sermin dedi ki...

Yasmin Su biz de senin bloguna baktık ve seni çok sevdik. Çok tatlısın.

Hülyacım konuşuyoruz çok konuşuyoruz. Yıllarca konuşma terapisinde çalışıp da çocuğum olunca susmak olmaz di mi...

Sermin dedi ki...

Edanik Çınar tutarak sadece bisküvi yiyor. başka da birşey yok :)yemek yiyeceğim diye aklı çıkıyor.


Nailecim bizimki de birden bire gaz geldi. ayna karşısında arada bir veriyordum eline. o gün gaza geldi :)

Burcu dedi ki...

Bayıldım bayıldım Çınarişkoma.. Nasıl da götürüyor kaşığı ağzına maşallah, arada da haylazlıklar eksik olmuyor tabii.. :) özneli cümleler kurması da müthiş bir gelişme bence, daha 13 aylıkken cümle kurabiliyor olması süperrr... En büyük Çınar bizim Çınarr.. Özledim sizi..

Sermin dedi ki...

Sinemcim ellerinde kaşık kocaman çocukların peşinde koşturan annelerden olmak isetmiyorum ben de. umarım!

Mervişcim biz de sizi özledikkkkkkk.

Sermin dedi ki...

Burcuuu biz de sizi özleidk. Şu işlerimizi bir toparlasak da buluşsak. tırtıl günü yapalım

bilgen terapisi dedi ki...

canım yaa maşşallah. aynı benim egemen imin bebekliği walla:) ben de tam bu zamanda kaşığı eline verdim!! sadece 2 kere eline kaşığı verip tutmek süretiyle... 3. kaşığı bana tutturmadıı!! anneme sevinerek müjde(!) verdim.. kadın yıkıldı.. ben nasıl yedireceğim şimdi diye.. bir kere de kayınvalidem gelip bakmıştı 1 hafta o dönem. cinnet geçiriyordu.. öğretin bu çocuğa diye bağırıyordu:)) çünkü egemen sağolsun bu kadar masum değildi. işi bittikten sonra tabağı savuruyordu:)) duvarlar, halılar.. sürekli temizlik robotu modundaydım:)) ne günlerdi yaa.. canım benim. sayende ben de burada 2 satır blog olayına giriyorum:)) çok öpüyorum..

nimetin.blogspot.com dedi ki...

konuştuğuna hiç inanasim gelmiyor ya:)) çok enteresan;))) öp benim için serminim:)) tebrik ediyorum kendisini.

nimet

esininbebekleri dedi ki...

cinarr ben seni cok ozluyorum gormedigim zaman..kuzum benim abi oldu tabi artık yemek de yer parkta da oynar,konusurda:))))

Sermin dedi ki...

Bilgencim senin tontiş kadar tatlı ve masum olur Çınar da inşallah. iyi ki yorum yazıyorsun. özleidm seni.

Sermin dedi ki...

nimetim öyle şakır şakır konuşmuyor tabii. yaşının gerektirdiğince. ama konuşmaya başlayınca başımızı çok ağrıtacak biliyorum.

Sermin dedi ki...

esin teeeeze bize gelseneeee