1 Ekim 2009 Perşembe

...fııındık dallarııı...



Dün Çınar için tam anlamıyla harika bir gün oldu.
Anneanneciği yanındaydı. Peşimi bir nebze olsun bıraktığı için ben de rahatladım.
Evin içindeki soğuğa rağmen dışarıdaki güneşi kaçırmamak için yeşillenmeye çıktık. İçim ısındı valla.
Evde çok sıkılmaya başladı artık hissediyorum. Oyuncakları bırakıp evi iyiden iyiye dağıtmaya, bakmadığı çekmeceleri açmaya, olduk olmadık şeylere ağlamaya başlamıştı.




Hemen Ahlatlıbel'e çimenlere attık kendimizi. Çınar heyecandan çıldırdı.
Koştuk, top oynadık, parkta kaydık, sallandık. Çok sevdiği tırtıla bindik. Tırtıla binmek değil de inmek bir dert oldu.
Tek binişlik ücretle 5 kez bindi. Kalan 4 'ü ağlamalarına kıyamayan tırtılcı amcadan. Sağolsun..
En sonunda tırtıl uyuyacakmış hadi inelim dedik de öyle indi.
Parkta kendine, kend boyutlarında bir kız arkadaş bulup bol bol öpüştüler.
Aman kıza ne cilveler ne cilveler...
Beni bile böyle öpmüyor bee :( ( buna kaynana damarı deniyor herhalde)


Sabah en sevdiği faaliyetlerimizi yaptık. Kitap okuduk yine bol bol. Sürekli kitap istiyor benden. "Kipap" ya da "oku" diyerek kitap okumamı istediğini söylüyor.
Bazen bırakıyorum kendi kendine bakıyor resimlerine. Şimdi kağıt sayfaları tek tek çevirmeyi keşfettiği için hafiften kitabın canını okuyarak da olsa çeviriyor. Resimlerine bakmak yok sadece çeviriyor şu ara :)



Sonrasına terapi programımıza başladık. Leğene su koyup oyuncaklarıyla oynadı. Tabii bu arada yavaş yavaş soyundu.
Üstünü ıslattıkça çıkardım. Bluzu, pantolonu, terliği, çorabı derken bir bezle kaldı.
Bırak ağlamayı haykıra haykıra aldık önünden. Biraz daha oynasa hasta olacaktı artık. Banyo yapmış kadar oldu çünkü.
Hiç bıkmıyor suyla oynamaktan. Hani, oynasın biraz hevesi geçsin de öyle alayım diyorum ama saatlerce oynabilir İlla ki sonu ağlayarak bitiyor.
Başka hiçbirşey dikkatini çekmiyor o anda.



İsteğimi evrene atıyorum: Güneş hiç bitmese, hava hep ılık olsa!!!!
diyorum hani.....





Posted by Picasa

25 yorum:

Burcu dedi ki...

Yafuu siz hangi Ankara'dasınız?? Hayır üzerinde mont bile yok da fotoların bazılarında Çınarişkomun, ben işyerinde işlere gömüldüğümde mi bu kadar sıcak oldu havalar?? Fotolar çok güzel, ayrıca sende kaynana damarı falan da olamaz! Senin gibi sevecen bir sevgi kelebeğinde bile bile olursa ohoooooo yandı kız anneleri ;)

AYÇA dedi ki...

evet artık evde tutmak çok zor oluyor...sabahın köründe başlıyoruz gezmeye bizde.işime de gelmiyor değil.yemekten ev işinden kaytarıyorum :)))
Çok yakışıklı yine Çınar bey... Ahlatlıbel bugünlerde iyi fikir.

Naile dedi ki...

Ay o arkadan, topun yanındaki fotoda ne tatlı ne bıcırık çıkmış! :) Su konusunu hiç söyleme, eline geçse bizimki de hiç bırakmaz ama bronşit tam bırakmıyor ki yavrumun yakasını :(

cavidan dedi ki...

aynı isteği evrenden bende isityorum..çok hoş fotolar.

My Smitten World dedi ki...

masallah cok tatli - resimlerde cok güzel :)

yeşim dedi ki...

Çınarişkom ne güzel eğlenmiş:)) Kaynana damarını da çok takdir ettim valla:))

ELÇİN'İN YERİ dedi ki...

bugün ben bu kuzuyu yiyeceğimmm :)

kayınvalidesi olarak o kızı öpmesi hiçç hoşuma gitmedi belirtmek isterim annesi :)

Sen Gelince dedi ki...

Sermin'cim ne güzel yapmışsınız... Ben de çok severim Ahlatlıbel'i... Yaz boyunca sıkça gittik... Ama biz dört duvar arasında havanın ne kadar güzel olduğunu farketmemişiz meğer... Bu arada bu veletlerin su düşkünlüğü nerden geliyor merak ediyorum:)

Kıvır Anniş dedi ki...

ya bu sevdiği şeylerden ağlayarak ayrılmalarına yok mu çare? banyoya gülerek giriyoruz ağlayarak çıkıyoruz.arabaya gülerek biniyoruz ağlayarak iniyoruz.ve daha bir sürü şey.

Hülya Cinsçiçekçi dedi ki...

o kaynana damarından bende de varmış. 17-18 yaşlarında çook cici bir kız benimkine sürekli "aşkkımmmm, büyü de al beniii" dedikçe içimden "hadi ordan şılllııkkkk" diye bağırındım. kız çok şekerdi ama gene de pek zayıftı canım. ne o öyle kuru döt :)))
p.s. çınar'ın ayakkabılar nerden? bez ayakkabı arıyorum ve bulamıyorum.gerçi güzel yürümesini sağlayan 2 ayakkabı aldım yenice.. ama sanki bu bezler daha hafif ve rahat gibi.converse mi?

ZeyNes dedi ki...

Sermincim her yazında daha güzel fotoğraflar çıkıyor karşıma, söylemeden geçemedim.Su terapisi kısmına takıldım bende, espri değil sanırım.Su aktiviteleri yaptırmamız gerekiyor değil mi bizim yavrulara bu dönemlerde?

Demet dedi ki...

fotograflar ne güzel güneşli havada daha da güzel tabii.. evet hep böyle ılık olsa ya arada yağsa çim koksa falan :)
su terapisi bi de de hergün var 2-3 seans neredeyse beraber soyunup giriyoruz sonunda küvete..
öptük çınar'ı

Limonlu Turta dedi ki...

Aynı dilekleri ben de havale ettim evrene:) Cıvam yine dünya şekeri. Şu su terapisini harbiden terapiyse eğer uzuncana anlatsana biraz. Bizdeki durum biraz tuhaf. Evdeki minik havuzun başından alamıyorum Selin'i. Gel gör ki yazın denizden çıkmayan çocuk döndüğümüzden beri banyoya girdiği anda başlıyor yaygaraya. Şaşırıdm kaldım valla...

Birben dedi ki...

Ben de evrene aynı dileklerimi yollamak istiyorum.
Sudan çıkmama halleri bizde de var,cidden bıraksam akşama kadar oynar,ağlamadan çıkmıyor dediğin gibi.Sevseler bir hal sevmeseler bir hal...
Çınar'ın saçları çok çabuk uzadı,bayılıyorum böyle çok saçlı çocuklara:)))

Sermin dedi ki...

burcu biz sizin ankara'dayız da o saatlerde sen işte olduğun için sıcak havayı kaçırıyosun. güneşte hava bayağı sıcak oluyor.

sevgi kelebeği ve ben ? ??? :D

ayçacım haftaya ahlatlıbel'deyiz o zaman. havalar ısınıyormuş.


Naile aslında şööyle uzun bir önlük tulum gibi naylon birşey olsa o zaman hiç ıslanmazlar.

Sermin dedi ki...

cavidan durmayalım hepimiz isteyelim. belki çoğunluk istedi diye olur :)

ebru teşekkürler cnm.

yeşim şimdiden vermem oğlumu kimselere.. dur biraz ben tadını çıkarayım.

elçin sanki bugünkü yeme olayı sana yetmedi gibi geldi ???? yine yemeye gelseneeee


özlem bu su çok büyülü birşey çocuklar için düşünsene. tutamıyorlar, akıyor, sürekli hareket edior, üzerine koyduğun şeyler yüzüyor, ıslatıyor, kaygan, dokusuz vb.... garip bişiii

Sermin dedi ki...

cavidan durmayalım hepimiz isteyelim. belki çoğunluk istedi diye olur :)

ebru teşekkürler cnm.

yeşim şimdiden vermem oğlumu kimselere.. dur biraz ben tadını çıkarayım.

elçin sanki bugünkü yeme olayı sana yetmedi gibi geldi ???? yine yemeye gelseneeee


özlem bu su çok büyülü birşey çocuklar için düşünsene. tutamıyorlar, akıyor, sürekli hareket edior, üzerine koyduğun şeyler yüzüyor, ıslatıyor, kaygan, dokusuz vb.... garip bişiii

Sermin dedi ki...

toprağın annesi. aslında ağlayacağını bildiğimiz durumlarda tedbirli olursak daha az sorunla çıkarız o durumdan. mesela biz gezmeden dönerken Çınar arabaya binmek istemiyor. ben de arabaya giderken eline anahtarı verip " hadi arabanın kapısını sen aç" diyorum. o zaman koşa koşa gidip oturuyor koltuğuna. ardında. aferin bak sen açtığın için arabaya binebildik diyorum. ama bazen tırtıl yerine gibi daha cazibesi olan birşey bulamadığımız durumlarda illa ki ağlıyor.
bazen de insan hiç düşünemiyor zaten. sallıyorum gidiyor. o ağlıyor bir süre sonra susuyor. hiç ilgilenmiyorum.

Hülya onlar bildiğimiz converse. converse hastası bir anne olarak ilk işim ayağını uygun bir tane almak oldu ama bağcıklı olduğu için giydirmek çok zor. zaten kış geliyor ne yapacaksın ki bez ayakkabıyı?

Sermin dedi ki...

Neslihancım öncelikle teşekkür ederim. yeni makinem daha güzel çekiyor fotoğraflar ondan farklı geliyor sana.
su terapisi diye birşey var mı bilmiyorum ama çınar için terapi. susuoyor, kendi kendine uzun uzun oynuyor. bir şekilde beynini dinlendiriyor. terapi gibi birşey aslında. zaten burcu'nun doktoru da tavsiye etmiş okuduysan.

Demet anladım ki tüm çocuklar hasta bu suya. ama evin ısısı yeteliyse oynamamaları için bir neden yok di mi!

Çiğdem yok yafu Neslihan'a yazdım bak terapiyi ;) mutlaka korkmuştur birşeyden. çınar da banyoya bayılırdı. geçenlerde o da ağladı istemedi. oturmayı reddeti korkuyor gibiydi. üstüne gitmedim. ayakta yıkadım. oyuncaklar falan verdim unuttu. ama 2-3 hafta sürdü.
bize göre ufak gelen birşey onu korkutmuştur. üstüne gitmemek lazım illa ki gir kızım, korkacak ne var demek yerine "hadi banyoda oyun oynayalaım" gibi yönlendirmelerle daha cazip hale getirmek lazım bence. diye düşünüyorum.

Birben evet çabuk uzadı ama babamızın elinden zor kurtarıyorum. yalnız bıraktığım ilk fırsatta berberde gidecek hepsi diye hiç yalnız bırakmıyorum onları. hep kız zannediyorlar diye sinirleniyor.

sinem dedi ki...

Sermin korkutma adamı ya kaynana damarı filan ...Yok yapmazsın sen!!!

Anne İş'te dedi ki...

Ezel doğana kadar mevsimim kıştı.Soğuk mutlu ederdi beni.Ama anne olunca;keşke hergün mevsimlerden bahar olsa..Evran aldı heralde duanı;yarın botanik parka kaçacağız biz de:)))

Öptük yakışıklımı,sevgiler..

http.//belguzaranne.blogspot.com dedi ki...

gunaydın allah bağışlasın maaşallah çok tatlı oğlunuz

Sermin dedi ki...

sineeeem oğlumda gözün mü var yoksa? bunlar evlense o yemez, bu yemez açlıktan ölürler be :)

dijle anne olduktan sonra bütün dünyan onlar için şekilleniyor ne garip. zevklerin bile değişiyor.

Belguzaranne teşekkür ederim. hOşgeldiniz.

durununannesi dedi ki...

Bizimkini de evde tutamıyoruz.Kapıya yapışıp anahtarla!!! açmaya çalışıp atti diyor. Havalar böyle devam etse keşke.Soğuklar gelince Duru'yu ve beni aynı evde düşünemiyorum:)

Sermin dedi ki...

valla bige'cim soğuklarda da parka sıkıca giydirip götürürüm ama kısa süreli. sonraında sürekli alışveriş merkzi gezmek dşında yapılacak hiç doğrudüzngün birşey yok ne kötü.