26 Ekim 2009 Pazartesi

Bir uyku tarihçesi

Hep diyorum ki fındık kurdumun şu 19 aylık hayatı süresince 3-6 ay arası en rahat olanıydı.

Gazı bitmiş ve sabaha kadar deliksiz uyumaya başlamıştı. Ek gıda gibi bir derdi de yoktu. Emip uyuyordu.

Ne zaman 6 aylık oldu ayrılık kaygısı başladı. Bir ara azaldı, gece uykuları düzene girdi. Arada dişler çıkarken bozuldu. 15 aydan sonra ayrı, korkunç bir dönem başladı.

Hiç gece olsun istemedim. Aylardır uyuyamıyorduk. Son 1 haftadır hariç....


İlk hatamız her ağladığında hemen başına koşmak oldu. Daha doğrusu ben babasına 50 kez söyledim alışır diye ama o beni dinlemedi.

Önce pış pış, sonra kucağa alma, sonra kucakta sallama, sonra kucakta gezinerek uyuma, sonra ayağa kalkıp kucağa gelmek için bağırma, sonra ayakta sallama, sonra o da yetmedi, 10 aydan beri geceleri emzirmiyordum ve tekrar emerek uyumaya alıştı. Gittikçe daha fazlasını istemeye başladı.En son tekrar başa döndük.

Baktım bu iş böyle olmuyor,gece emzirmeyi bıraktım. birkaç ağladı, unuttu. Ben onu uyutup yatağa yatırınca odadan parmak ucunda hırsız gibi çıkmaya başladım.En ufak bir "çıt"da uyanıp, saniyesinde oturup anne diye seslenmeye başladı.

İlla elim sırtına değecek uyurken. Artık kucağa almıyorum diye sevinirken bu sefer de dokunarak uyumaya alıştı.

Hep velilerime "uyuturken asla dokunmayın" sözlerim kulaklarımdaydı. Söylemesi kolay tabii :) O zamanlar çocuksuzum ya, bekara karı boşaması kolay olurmuş.


Baktım ben elimi çekince uyanıyor ve belim, gece 1-2 saatimi eğilerek geçirmekten fena ağrıyor hemen aldım ipi elime. Zaten bendeydi gerçi. Çınar geceleri ağlayınca odasına giren babayı görünce yaygarayı kopardığı için babamız mışıl kışıl uykusuna devam ediyordu. Hala da devam ediyor o ayrı....

Kucağıma almayacağım dedim ve bir gece sabaha karşı komşu momşu dinlemedim, yatır-kaldır yöntemini denedim. Yarım saat sürdü ve yattı uyudu. Ertesi gün gece uyandığında kucağıma gelmek için herhangi bir talepte bulunmadı. Pış pışladım sadece. Yine dokunmamı istedi.

Parmağımın ucuyla dokundum. Ama iyice dalmamışsa uyanıyordu odadan çıkınca. Bu böyle sabaha kadar 10-12 kez sürüyordu.

Tak etti canıma Ferber'i denedim. Akşam 8.30 'da uykuya geçerken emdiği içi bir sorun yok, tek problem gece uyanmaları. Uyumadan yarım saat önce emzirip uyanık tutmaya çalıştım ve başladım uygulamaya.
İlk gece 55 dk, 2. gece 1,5 saat (2. gece direnç arttığı için artması beklenen bir sonuç), 3.gece 20 dk, 4. gece 10 dk'da uyuacak gibiydi ki babası psikolijisini bozacağımı söyleyip gidip aldı kucağına.
Olan 3 güne oldu. Boşa ağladı o kadar. Ama gerçekten taş gibi sinirlerinin olması lazım o ağlamaya dayanmak için, müthiş zor birşey. O ağlarken neler yapmadım ki o huzursuzlukla. Dolapların içini düzelttim, ütü yaptım, kendimi işe verdim. Bunları yapmam için Çınar'ın ağlaması lazımmış diye de düşünmeden edemedim.

Araya tatil girdi yine düzenimiz değişti. Ondan sonra dokunmadan uyumaya alışsın diye odasındaki koltuğa oturdum ve pış pış dedim. Çok sinirlendi. Elini uzatıp tuuut tuut diye ağladı. 2 gece 20 dk kadar ağladıktan sonra baktı kalkmıyorum yatıp uyudu. Bu arada sürekli kısık sesle yatıp uyuması gerektiğini anlattım. Ben konuştukça daha da sinirlendi.

Bizimle yattığında ve ben odasında yerde yattığımda daha az uyanıyor ve hemen uyukuya dalıyor tabii. Yani onun istediği benim. İlla ben yanında olayım istiyor ama benden biraz kopsun istiyorum zaten gündüzleri yapış yapışız geceleri bari ayrı olduğumuzu anlasın istediğim için alamdım yanıma. Zaten bizimle yatmaya alışsın da istemiyorum.

En son geçen gece 12 'de uyanıp koltukta oturarak pış pış yapmam, o yetmeyince ayağımda sallamak zorunda kalmamla uyuması ve ben odadan çıkınca tekrar ağlaması seansları bilmem kaç kez tekrar edip de gece 2 olduğunda hala uyumamış olması sonucunda gözüm döndü.

Önce ağlarken onu sakinleştirdim ve onun yatağının burası ve benim yatağımın içeride olduğunu, sabah uyanınca yanıma geleceğimi defalarca söyledim. Gideceğimi anlayıp daha çok ağladı. Yatak odasına gittim, yatağıma yattım ve oradan pış pışladım. 20 dk kadar ağladı ve sonra uyudu.

Ondan sonraki gecelerde uyanınca anne diye beni çağırdı ve hiç kalkmadım. Aynı şekilde yattığım yerden pışpışladım.

Çok şükür belimin ağrısı da geçti. Böylece uykuya dalma süresi kısaldı, 5-10 pışpıştan sonra hemen uyudu. Bir de sadece 2-3 kez uyanmaya başladı.Eskisine göre çok iyi bir rakam.

Uyanıp beni kontrol ediyor anladığım kadarıyla. Artık o da cabası diyelim.

Sonuç; geceleri birkaç kez yattığım yerden, gözümü bile açmadan pış pış diyip uyuyorum. Süper bir duygu....

Not: Saçlar erkek berberinde kesildi sonunda. Anladım ki erkek çocuğu kadın kuaförüne götürülmezmiş. Hala kız sanıyorlar ama :( Millet kör herhalde.






Posted by Picasa

32 yorum:

Mlke_Btkn dedi ki...

maşallah ya çok şeker bizimkini de kız asnıyorlar saçlardan dolayı lüleleri var arka taraflarad ;)

Asıl şu sırtına dokunma konusu aynı biz :)) artık parmak ucumla bile dokunsam nasıl o bile yeterli olabiliyor anlayamıyorum ve çektiğim anda oturuyor yatağın ortasına ama bu hergün değil yani bizim uyku sorunumuz yok çok şükür arada oluyor böle oda neden onu da anlamış değilim ama o bel ağrıları yokmu??mahvediyor insanı ,çözüm bulabilmenize sevindim umarım bu şekilde devam eder...

sinem dedi ki...

Sermincim tebrikler ,hep bu anı bekliyorduk ne diyelim.Bu yolda devam et:)...

sinem dedi ki...

Sermincim tebrikler ,hep bu anı bekliyorduk ne diyelim.Bu yolda devam et:)...

esininbebekleri dedi ki...

ya ben anlamadım nasıl yattıgın yerden pışpışladın?

minik kuzucukkk yasmin suuu dedi ki...

serminnnnnn ;

insan senin yazdığın tüm olumsuzluklara rağmen senin satırlarını okuyunca rahatlar mı ??

walla ben gülümsüyorum ve ohhh diyorummm.

öncelikle senin bilginden ve tecrübelrinden ben çok yararlanıyorum bunu söylemeden geçemeyeceğim.
çınarla yasmin su aynı aylık bebekler olduğundan yanlış ta olsa hep karşılaştırıyorum ( bu bir itiraftı :)))

yazdıkların süper ya,yasmin su da da aynen ben doğruları uygulamak için çaba sarfederken bazen gece uykuya yenik düşüp ayağına alıyorum,babamız zaten uyuduğu yerden dönmüyor bile bu kadın gitti çocuğun odasına hala gelmedi bakayım diyen yok.
hoş istemiyorum da bakmasını.

bende geceleri her uyandığında ( her gece en az 4 yada 5 kez) anneee diye ağladığında odasına gidip sırtını ovup eee eee kuzumaa ee diyorum önce bana bakıp anneee kucakkk diyor duymamazlığa gelince kucakkkkkkkk diye sesini yükseltiyor sanki anlamadım ya, ben yatağından almayayım derken babacık kalkıp ağlıyor diye müdahale ediyor,sanki ben laf olsun diye bağırtıyorum,

ya anlatacağım o kadar cok satır varki ama burayı doldurmak istemiyorum :))
fakat bende aynen baba tarafından eksiye gitsekte yasmin su konusunda gece iyi adım lar atmaya başladım.
bir gün deliksiz uyumak ümidiyle :)

bir önceki postundan cok faydalandım böyle eğitici daha neler yapabilirim? yada nerde yazar bunlar yada yazar mı? kitap diliyle değil de senin anlatımınla çok iyi gelişmeler kaydediyorum ben yasmin suyla. gerçekten kendini çok iyi geliştirmişsin .

çok uzattım,ben kaçtımmmm.

çok öptükkk.

ELÇİN'İN YERİ dedi ki...

canım benim ya kıyamam...resmen 3. dünya harbi yahu :)

yeğenimin oğlu yazın bana gelmişlerdi.amerika da yaşıyorlar.1 yaşında kuzucuk erkek ve uyku çok sorundu.annesi amerika daki düzenini korusun diye yatağına , uyurken yabancılık çekmesin diye okyanus seslerinin olduğu bir cd çalıyordu her uyku denemesinde.ama ne mümkün .oğlanın tüm dizen değişti tabi.15 günde 9 kere uçağa bindi.anneside çok hassas eğer uykusu biraz gelsin dışardaysak nerde olursak olalım hemen eve gidelim yatağında huzurla uyusun diyorduya arabası var orda uyusun diyorduk...yok illaki o müzik açılacak kendi yatağı olacak...neyse bir sürü şey yaşandı

sonra amerika ya döndüler.anne ve baba hoca oldukları için üniversitede okulun kreşine vermişler ..ve o uyku sorunu olan çocuk 1 hafta geçmeden kendi yastığını alıp yatağına gidip kendi kendine uyumayı öğrenmiş...anne tabi şok :)1 yaşında aşırı hareketli bir canavar kendi kendine nasıl uyuyor diye .okulda bunu nasıl başardıysa hocalar yapmış...valla büyük başarı o çocuğu o hale getirmek

seni tebrik ederim :)

Burcu dedi ki...

Öncelikle son fotoda serkanın fotokopisi gibi çıkmış diyerek başlıyım söze :) Saçlarını da güle güle uzatsın, erkek olmuş tam, halt etmiş kıza benzetenler :P Son 1 haftadır uykunuzun düzene girmiş olduğuna çok sevindim inan, çünkü öyle yorgun görünüyordun ki içim cız ediyordu yorgun gözlerini gördükçe. Ah şu babaların dayanamamaları olmasa daha çok küçükken uyku düzeni oluştururduk da, bizde de eşim izin vermemişti ne yatır kaldırda, ne ferberde.. Sonra ben de aynen sizde olduğu gibi, gözümün döndüğü, kanın beynime sıçradığı bir dönemde yarı ferbere benzer, yarı yatır kaldıra benzer kendimce bir yöntem buldum ve tam 16 ay ayakta sallanarak uyuyabilen çocuğa kendi kendine (ama bizde de ben elini tutuyorum 10 dk kadar) uyumayı öğrettim. 2-3 gece acılı geçti sadece, şimdi geceleri 2 ya da max 3 kez uyanır ama gözler kapalı, meme meme der, emziğini arar.. Bulunca da tekrar uykuya dalar..Benim de şimdiki problemim nasıl emzikten vazgeçireceğim..

füsfüs dedi ki...

sermincim hiç gözüm döndü falan deme, bu kadar olumsuzluğa rağmen gene de çok iyi dayanmışsın, çok iyi idare etmişsin
yatır kaldır, ferber falan bize de sökmedi, hoş benim de psikolojim bozuldu sadece 2 gün denememize rağmen, yapamayacağımı anlayıp vazgeçtim
bizim tek sorunumuz uykuya kendi kendine geçememe, sallanmak istiyor, ayaktan yatakta sallanmaya geçtik, bu da bir gelişme
bu arada gece emzirmelerini bırakabilmenize çok sevindim, ne zamandır istiyorun sanırım
inşallah gece kalkmaları daha da azalır
çınar fotolarda çok tatlı çıkmış annesi, maşallah çok güzel bir çocuk

AYÇA dedi ki...

Saçlar çok güzel olmuş.Neyse ki yavaş yavaş düzene sokmuşsun.Ben 1 aya kadar odayı ayırıyorum gece emmesini kesmem lazım tabi.Zor günler bekliyor beni de :( Sen anlatta gaza geleyim bari.

Sermin dedi ki...

Batıkan'ın annesi umarım sen de yakın zamada çözüm bulursun. her zaman yanında olduğunu hissetmek istiyor işte bu bebişler. hele bir de erkek çocuksa anneye daha bir düşkün oluyorlar.

Sineeem artık o kadar sitem etmişim ki diyorsun ki çok şükür :)

Esin bayağı, şöööle: yattığım yerden pışşş pışşş diyorum :-p

Sermin dedi ki...

yasemincim ne güzel şeyler yazmışsın. mutlu oldum walla. çok teşekkür ederim canım. sen iste yeter ki ben sana aktivite bulurum.buradan ya da mail yoluyla atarım.
yani bu yaş çocukları için aktivite bulabileceğim site veya kitap yoktur sanırım hiç görmedim. var ama basit oyunlar var içlerinde. bir bakiim araştırayım senin için.

Elçin canım bu çocukların bütün sıkıntısı anne babaya. orada otoriteyi görünce yapamadı tabii sizinki. bir d ediğer çocukalrı görünce modle almıştır. helal olsun öğretmenlerine.

Sermin dedi ki...

burcu ben memedne vazgeçirme ile bir yöntem biliyordum ama hatırlayamıyorum şimdi. ama en güzel yöntem beraberce veda etmeniz.. emme ile ilgili bir hikaye yaz ve resimlendir mesela. çocuk vedalaşsın. siz de beraber çöpe atın, ya da balkondan aşağı. bir de önceden ucunu kes. bir anda kaybedersen daha zor olur bırakması.

füsun aslında kucağa almadan ve sallanmadan yatakta yatır-kaldır çok etkili oluyor. elini koyarsın önce sırtına sonra onu da yavaş yavaş çekersin benim gibi.

Ayça zor bir süreç seni bekliyor.bugüne kadar senin kokunla uyumaya alışmış. nolcek bööle?

cavidan dedi ki...

erkek çocuğunun anneye müthiş bir bağlılığı ve aşkı var sanırım. benim oğlumda kolumu sevmeden uyumuyor. hele bu sene haziran ayına kadar yanımızda yatması sabahleyin kazık gibi uyanmamız kolum sevilmekten perişan olması..gerçekten uyku problemi bende de fobi olmuştu. şimdi çok şükür yatağında yatıyor gece sıkıntısı yoksa 1 kere kalkıyor. ama dediğin gibi kontrolüde bırakmıyor. anne diye bir ses ordamısın değilmisin diye..
saçlar çok şirin olmuş.
sevgiler.

Anne İş'te dedi ki...

SERMİN;YEMİN ETSEM BAŞIM AĞRIMAZ DERLER YA OKURKEN SÜREKLİ MASAYA TIK TIKLADIM,,MAŞALLAH..UYKUSUZLUK NEDİR ÇEKEN BİLİR..UMARIM DAHA DA KESİNTİSİZ DEVAM EDER UYKULARI ÇINAR OĞLANIN VE MAŞALLAH ÇINAR'A..SIHHATLER OLSUN BİR DE MİLLET HAKİKATTEN KÖR MÜ:)))

Iraz dedi ki...

Tam da Rüzgar' ın uyku ve uyuma alışkanlıklarını değiştirmek istediğim bir dönemde okuyorum bu postu..

Bizde de durum yarı memede ve yarı sallanarak..Gece en iyi üç en kötü sayısız uyanma şeklinde maalesef..

Ben memeye bağlıyordum uyanmlarını ama bu aralar gece uyandığında emip hemen dalıyor olmasının kolayıma geldiğini ve sürekli memeyi bahane ettiğimi keşfetmiş bulunuyorum :( Sütüm var, memeden kesmek de istemiyorum..


Montessori methodundan ilhamla, biraz da özgür hareket edebilsin diye yer yatağı gibi kullanıyorum karyolasını şu anda, yatır kaldır ı denemeye başlayacağım ama Rüzgar kesin yataktan kalkıp koşarak uzaklaşır diye düşünüyorum..

Ne yapsam acaba :(

durununannesi dedi ki...

Bende küçükken hep annemin elini tutarak uyurmuşum aksini kesinlikle reddedermişim.Hatırlıyorum korkuluğun arasından elimi sarkıtırdım annem de yere yatıp tutardı.Şimdi aynı şeyleri yaşıyorum:) Ah zavallı annem.Biz de de Duru illa saçımı tutacak.Ama sadece uyurken değil.Emerken bile.Tutmadan ne uyur ne emer.Annecim acıyor diyorum çekiyor elini.Tekrar tutmak istediğinde izin vermesem (Ayça şahidimdir:)) bir çığlık atıyor,anlatamam.Bu da yeni çıktı zaten.İnşallah başarırsınız da hem Çınar'cım tüm gece deliksiz uyur hem de sen.Sizden sonra darısı da başımıza olur inşallah :)

a.y. dedi ki...

Allahım o kadar yakışıklıki kim kıza benzetiyor anlamadım.

MELİSANIN HATIRALARI dedi ki...

Sermin en sonda ne güldüm ne güldüm ilahi o kadar basitmiş aslında gozunu acmadan pış pış o kadar desene?:)Aslında biz anneler, babalar çok yüz veriyoruz ondan oluyor diye düşünüyor insan ama tek cocuklar ilk cocuklar cok seviliyorlar.senin yazdıkların ne kadar cok fedakarlık yaptıgını gosteriyor zaten.Daha da düzelecek elbet.Çınarın resimleri çok güzel çıkıyor.
Sevgilerimle.

MELİSANIN HATIRALARI dedi ki...

Sermin en sonda ne güldüm ne güldüm ilahi o kadar basitmiş aslında gozunu acmadan pış pış o kadar desene?:)Aslında biz anneler, babalar çok yüz veriyoruz ondan oluyor diye düşünüyor insan ama tek cocuklar ilk cocuklar cok seviliyorlar.senin yazdıkların ne kadar cok fedakarlık yaptıgını gosteriyor zaten.Daha da düzelecek elbet.Çınarın resimleri çok güzel çıkıyor.
Sevgilerimle.

Hülya Cinsçiçekçi dedi ki...

ay okurken yoruldum inan. 18.aydan sonra ayrılık kaygısının azaldığını okumuştum ama sanırım sizin terrible two'nuzla çarpışınca kaymaklı kadayıf olmuş uyku sorunu. bir de anne ve babanın tutarsız tutumları çınar'ın kafayı allak bullak etmiş ama yattığın yerden pışlayarak uyutma aşaması bile süper bence. umarım araya dişti hastalıktı falan girmez de böyle devam eder.

Burcu dedi ki...

iyileştin mi biraz daha canım?? rahatsız etmiyim dye aramak istemiyorum sürekli, bıkkınlık vercem.. ama meraktayım da, haber et olur mu??

Sermin dedi ki...

cavidan herkes en iyi çocuğu kendisi tanır. yatağa geçmeniz bir aşama kaydetmenizi sağlaış. şimdi de yanlız uyumaya alıştırma vakti ama nasıl? deneye yanıla öğreniyor buluyor insan.

dijle sağol canım. darısı olmayanların başına :)

Iraz yatır kaldır biraz faydalı oluyor ama tabii çıkamayacağı bir ytak olursa daha iyi olur ama denemekte fayda var. bir de gece emmese bile yine de anneyi kendilerine ait hissettikleri için gece uyanmaları artıyor. bunu şöyle keşfettim 3 gündür hastayım diye emzirmiyorum ve babası uyutuyor ve benim onu emzirmediğimi düşündüğü için gece uyanmadı bile. gündüz de aramadı beni işin garibi. tamamen memeyle alakalı

Sermin dedi ki...

bigecim bu tür takıntıları 2 yaşında sonra daha bağımsızlaştıklaır için azalır diye düşünüyorum. ama hepsinde azalacak diye de birşey yok tabii. ben mesela annemin boynunu tutarak uyurdum. 6-7 yaşıma kadar da uyudum hatırlıyorum. çınar'da da benim saçlarımı kulağına sokma huyu var. özellikle kaygılanınca.

Sermin dedi ki...

anne yazar valla benzetiyorlar yaa. ben de anlamadım. biraz kızımsı hatları var sanırım.

meral hep yanlış ebecveynlikten kaynaklanıyor tracy hogg'un dediği gibi. genelde 2.çocuklarını ailelerin daha rahat yetiştirmeleri de bundan olsa gerek.

hülya evet bizim işler biraz karışık. herşeyi denedik ama tutarlı denedik aslında. uzun süre üstünde durduk baktık olmadı başka yönteme geçtik falan. umarım bu sefer doğrudur.

Sermin dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Sermin dedi ki...

burcu iyileştim canım. yani artık sesim daha anlaşılır en azından. halsizliğim kalmadı. öksürük devam. ama yıkılmaıdm ayaktayım. aşkolsun ne rahatsızlığı. siz düşünmeyin beni. kendi işleriniiz bıraktınız son zamanlarda benim sıkıntılarımdan siz de sıkıldınız. mahçup oluyorum yaaa :(teşekkür ediyorum canlarım.

ZeyNes dedi ki...

Sermincim çok sevindim.Aslında uyku konusunda çocuklarımızın yaşadığı sorunların birçoğu bizim hatalı davranışlarımız sonucu oluşuyor galiba.Zeynep'te hala memede ya da ayakta sallanarak uyuyor ve gece en az 5 defa uyanıyor.Bizim de bu gidişe dur deme zamanımız geldi de geçiyor:)Saçları çok yakışan karaoğlanı öperim.Sana da çok geçmiş olsun.

Filiz Morkoç dedi ki...

Uyku sorunsalı bizde de aynen devam. Biz halen emerek uyuyoruz bilmem nasıl bıraktırıcaz. Doktor 2 ay sonra kesin memeden dedi ama nasıl???????? İmdattttttttttttt...

sib dedi ki...

sermin ozledim yazzzzzz
yazzzzzzzzz

Sermin dedi ki...

neslihancım ben bu yöntemden müthiş memnun kaldım. bir dene tavsiye ederim.

aklımdakiler eee artık bırakman lazım 2 bebişe hazırlık. sütler depolansın :)

siboşum yazdım bilem

ilal dedi ki...

allah kolaylık versin...bakalım biz neler yapacağız o dönemlerde. bir arkadaşım aynı durumunda ki bebeği için uyku objesi parmak yerine ona açıklayarak bir bebek aldı...

belki böyle bir değiştirme yapabilirsiniz. çınara öpücükler

Sermin dedi ki...

İlal bu tür şyleri yaşammak için şimdiden bir sistem oturtmanı tavsiye ederim. yoksa ben ve benim gibi pek çok annenin düştüğü duruma düşme.