7 Eylül 2011 Çarşamba

Ben:36+2/ Çınar: Oldu gibi


Niye güncellemiyorsun diye sorup duruyorlar hep. İşte.... Hamileliğin ağırlığından ve yoğunluktan diyebilirim.
Önce son günlerdeki önemli gündemimizden bahsedeyim.

Bayram öncesi Çınar artık sınıfa bensiz gitmeye hazırdı. Öğretmeni ağlayarak, çığlık çığlığa götürdü yukarı onu ama bu seferki naz ağlaması idi. İlk baştaki gibi bilinmezlikten kaynaklı değildi. Bir kez bensiz geziye bile gitti. Ağlayarak bindi servise. "Gitmeyeceğiiiiiiim"ler havada uçuştu. Ama arkadaşı Emre jr'un yanına oturur oturmaz kendini güvende hissetti ve "Tamam annneeeee sen git hadiiii" diyerek beni yolladı.
Bayramda onu strese sokmamak için hiç kreş lafını etmedim.Ama o hergün sordu. "Bugün kreş tatil mi???"


Bayram sonrası ilk gün geceden ona kreşe gideceğimizi söyledim. Sabah uyanır uyanmaz ağlamaya başladı. Evden zor çıktık. Öğretmenini görünce ağladı, zırladı, sonra merdivene kadar onunla gelmemi istedi. Aynen de dediği gibi merdivenin başında sustu.
Sonraki gün de aynı şekilde. Hatta ben eve geldim ilk kez.

... ve bugün evden çıkarken ağladı sadece. Güzelce vedalaştı ama yine de giderken buruk baktı, üzüldüm.
Bugün ilk kez kahvaltıya götürdüm. 2 gündür de öğle yemeklerini yiyormuş. Önceden reddediyordu, 1 kaşık alıp bırakıyormuş.
Bizim oryantasyonumuz 1 ayı bulur demiştim. Gerçekten de 1 ay oldu tam. Araya bayram girdi tabii.
Sırada tam güne geçmek kaldı. Ona hala emin olamıyorum. Belki doğumdan 2-3 ay sonra belki de haftaya.

Bana gelince:
Çok ağırlaştım. Hareketlerim iyice kısıtlandı. Sürekli nefes nefeseyim.
12,5 kilo aldım. Çınar'da bu haftalarda 9 kilo almıştım.
Suyum azaladığı için doktor 39. haftaya kadar dayanmaz diyor.  Kontrollerim haftalık artık. NST'ye bağlanıyorum. Mercimoş müthiş hareketli. Bu da beni biraz gerginleştiriyor. Sürekli içinde kıpırdayan birşey, sıcak, hareket üst üste gelince bunalıyorum.

Bebişin kilosu en son 2,650 gr idi. Bu da Çınar gibi 4-5 gün geriden gidiyor. Çınar 2.800 doğmuştu.
39'a kadar dayanırsa 3 kg'ı geçer ama o kadar dayanacakmış gibi gelmiyor bana.
Karnımda kasılmalar hissediyorum ara ara.
Dayan kızım dayan. Daha ismin bile yok.

Hastane valimizi ancak bugün hazırlayabildim.
Beşiği kurulacak, odasına perde, halı ve yatak korumalığı alınacak.
Çınar'a oda takımı yaptırılacak. Ama hiiiiiiç gücüm yok bunlar için.
Bebekle genç arası oda takımı yok piyasada. Korkunç takımlar var. Ben de Vibel'den kopya çekip çizdim birşey.
Sonrasında herşey tamam inşallah.
 Bir tek kızım kalıyor geriye. Sağlıkla gelirsin inşallah bebiş.

Foto: Hafta sonu Emre Jr bisiklete binmek için misafirimizken!

15 yorum:

pr dedi ki...

sermin hanım siz çocuk gelişimcisiniz, muhakkakki iyi bilirsiniz ama bebek doğmadan Çınarı tam gün kreşe verirseniz Çınar bi süre sonra durumu "bebek doğduğu için evden uzaklaştırıldım" şeklinde algılamaya başlamaz mı?hem de bütün gün kardeşinden uzak kalıp onunla ilgili sorumluluk almakta, onu benimsemekte zorlanmaz mı?
zaten bu hissiyata kapılırsa evden özellikle uzaklaşmak istemeyip kreşe gitmemek için daha da inat edecektir, tam gün bu durumda erken olur bence..naçizane fikrim..sevgiler..

Sen Gelince dedi ki...

Canım biraz daha benimsemesine sevindim. Nilsu Çınar'ı soruyor:)

yesilerik dedi ki...

Annenin yorumuna katiliyorum yaziyi okuyunca aklimdan direk gecen bu oldu tamda bebegin ee geldigo zaman cinari tam gun verdigonizde cinar bebegi suclayabilir zaten okulla arasi sogukken iyice soguyabilir bence okul icin aceleci olmayin ozamano geldiginde elbette alisacaktir

Anne İş'te dedi ki...

senin,sizin için dua edeceğim...Ha gayret Sermin'cim

elif ada dedi ki...

Sermin, bak şimdi heyecanlandım. Küçücük bir kız geliyor Çınar'a kardeş. Çınar ile Ada, çok benziyorlar. Ada, beklemediğim bir performans sergiledi okulda. Biz, aniden tam güne geçmek zorunda kaldık. Şimdilik sorun yok gibi. Umarım Çınarcığım da kısa sürede alışacak. Öpüyorum hepinizi. Yardıma ihtiyacın olursa haber ver olur mu?

Sermin dedi ki...

Anne ve Yeşil erik
Bahsettiğim gibi ya hemen ya da 2-3 ay sonra başlatacağım tam güne. şu anda bebek gelmeden tam güne geçmesinin bir sakıncası yok. şimdi kreşe başlasa haklısınız, o zaman bebek geldi beni postaladılar diye düşünür. ama zaten 1 ay oldu biz başlayalı. çınar'ın hazır hissetmesine bağlı herşey. bugün orada yatmak istedi zateb çok enteresan. bakalım deneyeceğiz.
ama kardeşi olduktan sonra her çocuk evde kalmak isteyecektir.
çok hasta olacağı için de evde bebekle çok vakit geçirmesi taraftarı değilim aslında.
bakalım. sevgiler :))

Sermin dedi ki...

Özleeem
O zaman gelin bir gün bize. ama şu 2 hafta içinde acele :)

Dijlecim
Sağol cnm. Çok memnun olurum.

Sermin dedi ki...

Umurcum
Bugün Çınar da uyumak istedi. yarın deneyeceğiz bakalım. inşallah mutlu olur. öptük gamzeliyi.

esra-emir aydin dedi ki...

Ben çalışırken doğuma gittiğimden
(36.hafta) 36+2'yi gördüm heyecanlandım.mutlu sona yaklaşıyorsun artık,mis kokulu kızını sağlıkla al inşallah kucağına.:))
*Çınar yine çok tatlı.nedir bu erkeklerin şimşek sevgisi yaa???
bizimkinde tamamen hastalık oldu.:(
sevgiler

karışık_pizza dedi ki...

yazıyı okuyunca heyecanlandım özellikle minik kızın için.birden oğlumun doğumu için saydığım günler geldi aklıma.sağlıkla sıhhatle kızının gelmesi için dua ediyorum.
son zamanların bunlar kendine dikkat et

terspabuclar dedi ki...

Allah yardımcınız olsun:)

AYÇA dedi ki...

Hayırlısı olsun canım. Okulda uyumak istemeside büyük bir adım.
Yarın gorusuruzzzzzzzz :)))

Sermin dedi ki...

Esra çok erken doğum yapmışsın.
ee araba olması, konuşuyor olması ve şirin olması. bir de üstüne heryerde görmeleri. kaçınılmaz son

Sermin dedi ki...

karışık pizza
teşekkür ediyorum. geldi de çattı bile :)

Sermin dedi ki...

ters pabuçlar
teşekkürler. sevgiler