26 Eylül 2011 Pazartesi

Anne neden sesimi duymuyorsun artık?!!!!?

"Anne neden sesimi duymuyorsun artık?"
5 gündür ota moka, herşey ağlayan lohusa ben Çınar'ın ağzından dökülen bu cümleyi her düşündüğümde deli gibi ağlıyorum.
Kulaklarımda çınlıyor sürekli.
3,5 yaşındaki bir çocuğun yaşadığı kıskançlığın ötesinde sürekli başka bir canlıyla ilgilenmek zorunda kalmasının, kendini terkedilmiş hissetmesinin hatta kendini yalnız hissetmesinin çırpınışları, dış sesleri bunlar.
En saf ve en açık haliyle.

Ama o bilmiyor ki onu çok ama çok seviyorum. Sadece ameliyatın verdiği fiziksel acı, üstüne uykusuzluk ve sürekli emzirme, alta alma, gaz çıkarma, uyutma ritüeline sıkışmış ben ona vakit ayırmak için çok uğraşıyorum ama başaramıyorum. En azından şimdilik. Ben de, kardeşi de yeni hayatına alışana kadar.
O ise tepkisini bazen yüksek sesle bazen de kardeşinin canını yakmaya çalışarak belli ediyor. Bazen de sebepsiz yere ağlıyor. Ona ayırdığım 10 dk'lık bir kitap okuma sürecinin bile nasıl rahatlattığını gördüm.
Bana bakarken "hah işte, eski günlerdeki gibi anne" der gibi bakıyordu.
Geçecek ördek ağızlım, geçecek. Sen kardeşinin varlığına, ben ikinize birden vakit ayırabilmeye, 4 kişilik bir aile olarak yaşamaya alışacağız.
Senin sesini duyacağım oğlum, söz veriyorum

40 yorum:

burcu (zeynep'li hayat) dedi ki...

ay ben çok fena oldum:(
ikinci çocuk fikrini düşündükçe zeynebimde çınar gibi olacak diye nefesim daralıyo..
allah bağışlasın hepsini..
gözünüzaydın..

annesiningülü dedi ki...

hoşgelmiş Irmak bebek :)
Çınar ilk gün hatta ayları atlatınca düzene girer umarım. Çok kolay gelsin.

Zeynepozturk dedi ki...

Demek doğdu ırmak bebek hoşgeldi dünyaya , annesinin sıcacık kucagına .. Gözün aydın sermincim .. Sıranı savdın bizde geri sayıma devam :))

Adsız dedi ki...

oyy oyy çok vurucu olmuş bu sözler. açıkcası senin ve burcunun 2. bebek tecrübelerinizi çok merak ediyordum, çünkü hamileliğimden beri (şimdi oğlan 2,5 yaşında) sizleri takip ettim, bir şeye takılsam önce sizin bloglarda arama yaptım ve ben de 2. çocuğu düşündüğüm şu sıralar en çok böyle bir cümleyle karşılaşmaktan ve emzir-gazını çıkart-alt temizle-uyut ritüllerine takılı kalıp hiçbir şeye yetememekten ölesiye korkuyorum. ama diğer iki çocuklu bloglardan gördüğüm bu ilk şaşkınlığı atlattıklarınca ikinci çocuğu yapmakla ne kadar doğru bir karar verdikleri yönünde... sen de bu şaşkınlığı atlatacaksın eminim...

Adsız dedi ki...

Merhaba Sermin Hanım,
Çok klasik bir cümle ama blogunuzun sessiz takipçilrinizdenim...
Benim de 20 Şubat 2008 doğumlu bir oğlum var; Yusuf... Aynı zamanlarda aynı şeyleri yaşadık;
birbirinden haberi olmadan aynı zamanlarda doğum eden anneler gibi...Bir de sonuçta ikisi de Balık...:)
Neyse, benim asıl değinmek istediğim ikinci bebeğinizdi... Ben de 5 Temmuz 2011'de anne olmanın o tarifsiz mutluluğunu tekrar yaşadım... Ama ilk zamanlarda büyük zorluklar atlattım.... İnanın hepsi geçiyor...Benim ufaklık 2,5 aylık oldu; abisi artık kardeşine alıştı sayılır... Ufak tefek muzurluklar yapmıyor değil. Ama hergün biraz daha alışıyor...
Sizi çok iyi anlıyor; Çınar, Irmak ve eşinizle mutlu bir hayat sürmenizi diliyorum...
Sevgiler, saygılar...
Cemile KARA / SAMSUN
cemilekara84@hotmail.com

Bahar dedi ki...

Oncelikle Irmak bebek icin gozunuz aydin demek istiyorum. Cinar'in sozleri gozumden yaslar dokulmesine sebep oldu. Cunku benim kizim da 2,5 yasinda ve 3,5 ay sonra dogum yapacagim. Ayni durumla karsilasacagima eminim ve su anda bile bunu dusundukce agliyorum. O 2-3 yasindaki bebeklerin omzuna Abi-abla olma yuku cok agir geliyordur eminim. 3 yasindaki bir abinin tanidiklarina "kardesim aglayinca ona sariliyorlar, Ben aglayinca bana kiziyorlar" demesini de unutamam.. Allah size kuvvet ve sabir, kucuk abi Cinar'a kardese alisma surecinde kolayliklar versin, en kisa zamanda isler yoluna girer inshallah..
Selamlar,
Bahar

sib dedi ki...

Minik annem.
Ister ilk ister besinci cocuk olsun
Anne hep ilkleri yasiyor ve sen o ilklerde herzamanki gibi oldukca serinkanli ve en cici annesin
Haxizzlij etme irmak karnini doyururken bile cinarla ilgileniyordun prenses;)
Sen.cok iyi bir iki cocuk a n n e s i s i n.
Cailperin

Burcu dedi ki...

Sermin peki ben neden zırıl zırıl ağlıyorum şimdi, bunları okuduktan sonra?? Of be Sermin, ooooffffff.... Çınar'ı bize getirsin Serkan akşamları sen nefes al biraz ben de her akşam Arda "hadi Çınarlara gidelim" dediğinde bir bahane bulmak zorunda kalmıyım..

K.T dedi ki...

Tebrikler. Mutlu mesut yaşayın. Çınarın maceraları ile başlamıştım blog okumaya. Irmak hanımlada devam edelim.

K.T dedi ki...

Tebrikler. Mutlu mesut yaşayın. Çınarın maceraları ile başlamıştım blog okumaya. Irmak hanımlada devam edelim.

Minişin annesi dedi ki...

Çok kötü oldum okuyunca :( Alışacak elbette bu duruma ama daha çok yeni.. Kendine haksızlık etme lütfen. Irmak bebek biraz büyüsün birlikte çok güzel günler geçireceksiniz inş.
Hayırlı olsun. Sağlıkla büyüsün..

pr dedi ki...

hem anne hem de çocuklar için en zor geçen süreçlerden biri sanırım bu ama bigün Çınarın büyüyüp "bana neden kardeş yapmadınız?" demesindense, bu dönemi atlatması daha iyi..siz bu dönemi yönetecek yetkinlikte bir annesiniz, hele bi düzene girsin herşey..2 çocuğunuzla birlikte nice sağlıklı ve neşeli günler diliyorum..

AYÇA dedi ki...

Tek cocuk olarak, kardesin hayatta ki en büyük eksikliğini yaşayan insanlardan biriyimdir.. Yeri geliyor bu durum farklılık gösterse de, yine de tatmak isterdim o duyguyu. Bazı zaman olur hala anneme " keske bir kardesim olsaydı" derim.
Yaşadığım yogun duyguları oğluma yasatmamak için, Ona bir kardes istiyorum.
Şurada en fazla 1 yıl zorluk olacak. Hastanede Çınar " bak Demir, kardesimi gördün mü? " demesi aslında onu nasıl sahiplendiğini gösteriyor. Herkes alışacak bu düzene.
Harika bisiy doğurdun ama :)))))

nohut oda dedi ki...

ahh cok ıyı bılıorum bu dönemi bakıslarındakı mahsunluga bıle oturup agladıgımı zor ama duygusallıga kaptırmamak lazım planlı programlı ıs bolumlu lursa hersey ıyı gıdıyor duzelıverıyor ese buyuk ıs dusuyor yanında kım varsa yada anneanne vs..

alısıyorlar sadece 4*5 ay lazım ..

Naile dedi ki...

canım benim.. daha çınar henüz ufacıkken pek çok şeyi anlaması çok zor ama bu durumda sen ne hale geleceksin ona çok takıldım. Ne olur depresyona girme..

elif-kayra dedi ki...

güzel günlerde büyüt kızını...
Çınarda zamanla alışacaktır inşallah. ama tabiki zorlu bir süreç seni bekliyor.allah yardımcın olsun.

elif ada dedi ki...

Ama ben o ayacıkları yerim. Serminciğim, ne olur üzülme. Öyle duyarlı ve sevgi dolu bir çocuk ki Çınar eminim kısa sürede harika bir ağabey olacak. Hepinizi öpüyorum

terspabuclar dedi ki...

öncelikle gözünaydın güle güle büyüt diyeyim.sonrada sakın ha salıverme sakın ama sakın

bi cd koy yada radyo aç çınarda müzik sever sanada iyi gelir ırmak kızda görsün bu dünyanın o kadarda fena olmadığını.müzik açıp yerliler gibi tempo tut çınardıda baş danscı yap yardımını iste.bunları sen bizden daha iyi biliyorsun ama muhakkak şu an mantıklı davranamıyorsun.sakın bırakma kendini çınar sana yük değil en büyük yardımcı olunca herşey daha kolay olacak ve sen bunu başarırısın eminim

Kimse Bilmesin dedi ki...

Irmak hanım hoşş gelmiiiş... Allah analı babalı uzun ve mutlu bir ömür nasip etsin inşallah ikisine de. Çınar cıkta aslında hala bebek ne yapsın ama. O da daha minnacık şimdi abi oldu diye koca adam olmadı hemencik. Sadece Irmak ın yanında cüsse olarak biraz büyük :)) Siz bilinçli insanlarsınız halledersiniz eminim bu alışma sürecini... Bir toparlanında....

Anne İş'te dedi ki...

Hoşgeldiniz...Sermin'cim ;Irmak kızınızı sağlıkla kucaklamış olmanıza çok sevindim.Tekrar aileniz için hayırlı olsun.Sermin'cim ağır bir hamilelik geçirdin ama şükür bak iyisiniz.Ve eminim biraz zamanla geçiş dönemini de kolaylıyacaksınız.Sermin'cim kendine biraz fazla yükleniyorsun...Sevgiyle kucaklarım sizleri..Bilsen nasıl imrendim

Tuğra'nın Annesi Emine dedi ki...

Of kıyamam yaa. Alışıcak inşallah Çınar da...
Geçmiş olsun bu arada. Analı-babalı, sağlıkla büyüsün küçük melek...
Öpüyoruz..

alev ertürk dedi ki...

ırmak hanım hoş gelmiş ve ne güzellikler getirmiş ailesine :) annecini 2. kez anne babacını 2. kez baba ve evin tek meleğini de abi ilan etmiş :)) canım üzülme olur mu siz şu an çok güzel ve mucizevi günler yaşıyorsunuz ,sıkıntılar geçecek ve ne iyi edip de 2. kez anne olmaya karar verdiğine sevineceksin,çınar için çok zor ama alışacak tabi ki,bu sıkıntılı günlerin kısa sürede güzel günlere dönüşmesi dileğiyle

gezicini dedi ki...

ırmak için çok sevindim Sermincim. hayırlı ugurlu olsun. Cınar çok iyi bir abi olacak, ben eminim. zamanla alısır diye düsünüyorum.
2 cocuklu anneye cok kolay gelsin!
sevgiler
gorki

siyap dedi ki...

sağlıkla doğmuş ırmak bebiş ne mutlu.şu anki loğusalık durumuyla alakalı olarak daha da çok etkilemiştir bu sözler ama her şey yavaş yavaş düzelecek merak etme.ben doğumdan sonra 6 gün başımı kaldıramadım baş ağrısından dolayı.spinal anestezinin yan etkisi olarak %1-2'lik gruba girmiştim.o sırada annemin ve eşimin çok yardımları olmuştu.5 yaşındaki yeğenim de cerenle bütün gün zaman geçirince bu ilk günler kolayca geçmişti.1 haftadan sonra da yavaş yavaş düzene girdi her şey.her gün yaptığımız işleri hiç aksatmamaya çalıştık eşimle.kardeşini kucağına istediğinde ben ona çaktırmadan tutarak verdim,sahiplenmeye başladı böylelikle.gece yatma,kahvaltı hazırlama,kitaplarıyla etkinlik yapma gibi düzenleri hiç bozmadık.işte böyle bizim neredeyse 7 ayımız geçti.hiç merak etme bu zamanlar hemen geçecek o da alışacak kardeşine,sevgiler.

esra-emir aydin dedi ki...

hoşgeldin Irmak bebek..:))
gözün aydın olsun Serminciğim,sağlıkla aldın bebeğini kucağına.bol bol kokla bizim içinde Irmağı.eviniz süt kokusuyla dolmuştur şimdi.nasıl özendim bir bilsen.maşallah.
Çınar da alışır umarım en kısa sürede.paylaşılması zor tabii ilk başta annenin ama sen üstesinden gelirsin Serminciğim.kolaylıklar diliyorum..booool sütlü günler.
sevgiler

bahriye-krm dedi ki...

gözünüz aydın şermin...hoş gelmiş ırmak bebek...sağlık dolu günler onunla olsun...yazını okuyunca kötü oldum...evet zor günler...hem senin için,hem çınar için...dilerim çabuk geçer...

sumeyye dedi ki...

her şey düzene girecek inşallah. umarım çok daha kolaylıkla ve çabucak girer. ırmak hanım hoş geldi sefalar getirdi.. dilerim bereketli sağlıklı bır ömrü olur..

Yasemin Aktuğ dedi ki...

Sermin, bunlar geçecek inan bana. sonra bir bakmışsın her gelene "kardeşimi götürmeyecekler değil mi?" diye soruyor olacak.
Daha çok tazesiniz oda sende alışacaksınız. 15. günden sonra biraz daha azalacak bu durumlar. bu senin iyleşme sürecinle çok ilgili yani bende öyle olmuştu. Hareket kıstlılığının verdiği sıkıntı bu kısıtlılıktada sadece bebişle ilgilenebiliyor olmak onları üzüyor ama sende daha iyi biliyorsun ki asıl bu durumdan etkilenen biz anneler oluyoruz. Onların üzülmesine 1000 kat daha fazla üzülerek ve yetememezliğişn verdiği büyük baskı ile kahroluyoruz.
Ay 3,5 ay öncesine gittim birdn.
Sabret canım bir bakmışsın hepsi geride kalmış.
Irmak bebeğini sağlıkla büyüt hayırlı olsun.

Nurgül dedi ki...

Tebrik ediyorum kızınız analı babalı büyüsün...

Sen Gelince dedi ki...

Offf Sermin çok fena yaptın beni:((( Geçecek tatlım çok yakında ama... Hele sen şu lohusalık hallerinden kurtul bak her şey nasıl farklı:)))

Sermin dedi ki...

Yorumlarınızı okudukça iyi ki açmışım bu blogu diye düşünmeden edemedim. Hepsi tek tek ve ayrı ayrı güç verdi bana samimiyetimle söylüyorum. Tekrar tekrar okudum morale en ihtiyacım oldugu anlarda. Çok ama çok teşekkür ederim hepinize.
İyi ki varsınız.
Sevgiler

MCZ dedi ki...

Ahh çok fena oldum okurken boğazım düğümlendi tutmayacağım göz yaşlarımı yokk:(((
Birbirlerini hiç bırakmayacakları koca bir ömür onların olsun inşallah...

Itır dedi ki...

Geniz eti postundan sonra baktımki hallerimiz benziyor, bir kaç post daha geri gidip okudum..evet evet aynı şeyleri yaşıyoruz şu aralar! :)
Kolay gelsin ikimize de...

Adsız dedi ki...

I've been exploring for a little for any high quality articles or blog posts on this sort of house . Exploring in Yahoo I eventually stumbled upon this site. Studying this information So i'm glad to exhibit that I've a very good uncanny feeling I discovered exactly what I needed. I most indubitably will make sure to do not fail to remember this website and provides it a look on a relentless basis.
My homepage :: free iphone

Adsız dedi ki...

If some one desires to be updated with hottest technologies after that he must be
visit this web page and be up to date daily.
Feel free to surf my web-site old holborn blu

Adsız dedi ki...

Great blog! Is your theme custom made or did you
download it from somewhere? A theme like yours with a few simple adjustements would really make my
blog stand out. Please let me know where you got
your design. Thanks
Here is my weblog : skin bleaching cream

Adsız dedi ki...

Informative article, totally what I was looking for.
Also visit my web-site ; mac baren

Adsız dedi ki...

Thanks for sharing your thoughts. I truly appreciate your efforts and I
am waiting for your further post thanks once again.
Here is my blog : van nelle tabak

Adsız dedi ki...

Awesome post.
Here is my site : www.faceoflife.eb2a.com

Adsız dedi ki...

I'm not sure why but this website is loading very slow for me. Is anyone else having this problem or is it a problem on my end? I'll check back later on
and see if the problem still exists.
My page :: protecting your skin