11 Haziran 2009 Perşembe

Hacıyatmaz

10 adım ötemde deniz, hafif hafif esen rüzgar, güzel müzik, önümde meyveli sodam... :))
Uykusuz geçen bir gece ve günün ardından kendimi buraya atamadan edemedim. Yoksa kendimi dağlara vuracaktım.
O kadar dolmuşum o kadar sıkmışım ki, sabah ağlama krizleri yaşadım.
Uyku da gitti geceleri. Yenmeyen yemeklerin üstüne uykusuzluk da başladı. Sürekli uyanıyor, pış pış pış diyince geri uyuyor.
Aynı odada yatmaya alışkın değil de beni mi kontrol ediyor acaba, annem gitti mi, burada mı diye.
Ne biliiiim bunlar yerden bitme yaratıklar. Akılları herşeye eriyor. Bunu da düşünürler.
Asla aksatmadığı 10.30 uykusundan zırt diye uyanıyor. 1 saat emzir, kucakta pış pış yap, ayakta salla ööööölece bakıyor. Gözünü kapatma falan yok. Tavana bakıyor, bana bakıyor, arada kaçmaya çalışıyor, şşşşt uyu çabuk diye kızıyorum tekrar yatıyor. Aynı şeyleri arka arkaya deniyorum ama yok mümkün değil uyumuyor.
Birde çok dakikiz.Sabah da 06.16 dedi mi anında uyanıyor. Nadiren bu kadar erken kalkar. Eğer uyutabilrsem 8-9 a kadar uyuyor ama henüz 2 kez başarılı oldum bunda.
Açık hava mı iyi geliyor ve sabah dinç uyanıyor? 06.15 değil yalnız,tam 06.16 da uykuyu almış şekilde yanıyor.
Her sabah aynı kavga oluyor annemle aramızda.
Bu kadar erken yatırırsan kalkar tabii erkenden.Çocuk uykusunu alıyor.
Her sabah anneme Ankara'dayken de 8.30'da yatıp daha geç kalktığını anlatıyorum. Ama her sabah aynı şeyi söylüyor.
Sabah uykusuzluk sinirlerimi bozmuş olmalı ki Çınar'a bağırdım. Çok üzüldüm.
Üstüne yaptığım omleti yemeyip, muhallebiyi de reddedince kendimi salıvermişim. Benim ağladığımı gören annem de ağlamaya başladı.
Ama niye ağladığımı bilmeden :) Niye ağlıyorsun kızııııım diyip o da ağlıyor.
Annemi öyle görünce dayanamadım güldüm.
Üstüne bir de şu sözü edince daha diyecek birşey bulamadım. "Ah be oğlum niye ağlatırsın anneni. Şimdiden ağlatmaya başladın ahh aah"

Sitedeki evlerin önünde bulunan tüm hortumlar Çınar'dan nasibini almış durumda. Su görünce uzanıp yalayan, göbek üstü dönen Çınarişkom şimdi de bahçe sulama sevdasında. Hortumu görünce durduramıyoruz daha doğrusu kıyamıyoruz. Şu anda tatildeki en büyük zevki bu. Zevkini çıkarsın diye de neredeyse günün yarısını ıslak geçiriyor.

Üstü ıslak, altı bezsiz, uykusuz, aç ama bir o kadar da MUTLU.

14 yorum:

Unknown dedi ki...

yerim ben o yazlıkçı ördeği :))
sana da dayanma gücü canım...

sinem dedi ki...

baciiiiim ya seni ne kadar doldurmuslar böyle .su anda Cemil basimda sacimi cekmis bana yemek hazirla derken ben sana yazmaya calisiyorum.neyse. sonra yazarim.Bizim kocis su anda kakilmis modunda kafami cevirmeye basladi. zülal'de babaya yardimci. ben gülmekten mide agrisi içinde gidiyorum.
hah biraktilar beni neyse bence cinar'i uyandiginda yada uyutmak için yatagina birak öyle biraz kikirder sonra uyur. Biiö kapatiyorukm gene azdilar nbhbgvy1td96edty

Evin dedi ki...

bitanem, az önce 15.ay doktor kontrolümüzden geldik. Efe'nin 3 haftadır hiçbir şey yemediğini söyleyince; " o artık sizin gibi bir birey. ne zaman acıkırsa canı o zaman yemek ister. sağlıklı göründüğü sürece sorun yok. yemek için zorlamak için en kötü dönem; sakın!" dedi.üzülecek,dert edecek birşey yok da; Çınar'ın da Efe'nin uyanma alışkanlığını kapmasına hem çok güldüm, hem üzüldüm. ama cidden annen haklı olabilir; biraz daha geç yatsın bakalım,yani uykusu geldiğinde yatır,bakalım gece uyanacak mı.anneler heeep haklıdır ya;hem orada anne sen deilsin artık:))
canım benim,sağlıklı olduğu sürece Çınarişkom takmamaya çalış,üstüne de düşme; kafanı toparlamaya bak sen.kıyamam ben sana:)
(Çınarişkom bu saçla çok şirinnnnn)
Öptümmm

sinem dedi ki...

sermincim ben nacizane yemek konusunda tecrübelerimi paylasamayacag1m zira 9 aydir su kadar yiyor diyemedik. Ancak uyku konusunda bir iki sey söyleyebilirim belki yardimi olabilir.su anda yer degisimini yadirgiyor olabilir ,seninle ayni odada yatmayi yadirgamis olabilir yada 2. yazini yasiyor bile olsa sicaklar gercekten davranislarini degistiriyor.gerci okudugum bloglarda 1 yas üstü cocuklarda genelde uyku problemi var .yasa bagl1 bir sey de olabilir. ne olursa olsun dönemsel kabul etmen gerekir.bana hep Zülal erken kalk1yor diye gecyetir gec yetir baskilari geldi sonuc 3 gün 9.30 da yatirdim cocuk uykuya dalmakta zorlandi,sabah ise ayni saatte kalkti ancak gün içinde acaip huzursuz gezdi. normalde 1 saat 15 dak uyurken 2.5 saat uyuyup zaten aksam gec yatisini telafi etti.bence saati ileri alacaksan en fazla yarimsaat al. birde ben uyuturken söyle yapiyorum :banyo vs rutini yaptiktan sonra yatagina birakiyorum kicina 2-3 pisssliyorum baktim dönüyor yada gülüyor hic istifimi bozmadan cikiyorum ,ooo ona kalsa ne sarkilar gülmeler yapiyor millet bu mu uyuyacak derken 5 dak sonra iiih sesleri geliyor ne zaman aglamaya dönünce gidip yan yatiriyorum yeniden kiça pisliyarak uyutuyorum.gece 1 kez süt içiyor o saatte kalkmissa sütünü veriyorum ve cin gibi bile olsa yatirip kapiyi aralik birakarak cikiyorum eger saati degilse ve uyanmissa sadece emzik verip pozisyonunu düzeltiyor ve odadan c1k1yorum.pissslarsam yada uyutmak için sss dersem asla uyumuyor .aglamadigi sürecede yanina gitmiyorum.sen de bir dene 2-3 günde alisiyorlar nede olsa .su anda zülal8.30 da yatiyor 8 50 en gec 9 da uyumus oluyor sabah 7 ile 8 arasi kalkiyoruz .kalkincada yanina gitmiyorum enaz yarim saat mikirdiyor gülüyor ne zaman aglarsa o vakit gidiyorum. öptük seni ve cinari. bu arada cinar gayet mutlu görünüyor . ferman oldu bu post mektubu da gecti anacim.iyi egleninnnn...

minik kuzucukkk yasmin suuu dedi ki...

tatlı oğluşa bu saçlar baya değişik gelsede,göz aşınalığa dönüyor tatlı suratını görünce.
ayak yalın çok iyi ama sermin,topraktan alacakları daha iyi,tok olsa bu kadar geliştrmez onu ,şuan ki temiz hava doğa kirlilik...
canını sıkma,yada sık ama anneciğe çok çaktırmadan sık :))
çok moral verdim sanki,bakma bana ama ağlama üzülme demeyeceğim..çünkü boş laf...
öptükkk,
kuzu eski düzene dönecektir evine geçince bundan eminim işte.

Burcu dedi ki...

Haydaaa seni dinlen eğlen diye uğurladık taaa Didimlere, sen daha bi stres olmussun?? Takma diicem ama kendiden biliyorum bana takma kafana diyenlere gıcık oluyordum!! hehe :))Çınar mutluysa sorun yok canım, hep öyle derler yaa.. yapcak bisey yok eski duzenine donecektir. Bizde de uykusuzluk var, istahsizlik var, bu donemdekilerin genel ozelligi demek ki bu.. keyfi yerindeyse dokunma kuzucuguma :)anneannesini de uzme bak :) optum cok

Hülya Cinsçiçekçi dedi ki...

çok komik
annem de bana sürekli aynı şeyi söylüyor. bu kadar erken yatarsa erkenden kalkarmış çocuk :))
bizim de bir ara kalkış saatimiz tam 06.47 idi. 48 ya da 45 diil :))

bozma sinirlerini, bunlar böyle diicem ama bozuluyo sinirler.
büyüyecekler ve hepsini gülerek anlatacağız diye teselli ediyorum ben kendimi

Sen Gelince dedi ki...

Sermin sen anlatırken ben yaşadım burda. O kadar iyi anlıyorum ki seni... Bu aralar ben de uyku konusunda kafayı yemek üzereyim. Bir çözüm bulursan bana da söyle...

Ayça dedi ki...

Ne denir ki. Aynı şeyleri biz de yaşadık. Artık bebeklikten çıkmış Çınar. Çocuk olmuş. İşini biliyor niye uyusun annesi keşfedilecek o kadar şey varken. Sana kolay gelsin. Sabırlar diliyorum. Çınar uyumayacak böyle olucak tatilde dersen daha rahatlayabilirsin. Ben uyumayan çocuğumu kabullendikten sonra pek rahatladım. 2 yaşını geçti hala uyku bilmem. Alıştım ama. Anneannenin ellerinden, Çınar'ın o sıkmalık kollardan öpüyorum. Yıpratma kendini boş yere. Hadi görüşürüz.

Sermin dedi ki...

Fundacım sağolasın canımcım.

Sineeem güldürdün beni ilahi. Uykuya emerek geçiyor normalde ama gece emzirmediğim için bazen pışpışla uyuyor ama bir deneyeceğim yanına gitmemeyi.

Sermin dedi ki...

Evincim eskiden velilerime ben de aynı şeyi söylerdim. 2 gün yemeden yaşayabilir, dert etmeyin, bırakın aç kalsın acıkınca yer"derdim ama kendi çocuğun olunca olmuyoooor. yapamıyorum. zaten uyumayınca hep sen aklıma geliyorsun.

Yasemincim ben alıştım da artık güzel geliyor saçları. gözün alışması lazımmış.

Sermin dedi ki...

Burcucum Arda da mı? Onu yemeği redderken düşünemiyorum.

Hülyacım hadi yine 7 falan iyi de, 6'larda uyanınca cinm çarpmış gibi oluyorum. Çok fena bir saat yaa.

Özlemcim ara ara geçiyorlar bu dönemlerden demek ki bu cinler.

Sermin dedi ki...

Ayçacım Çınar küçükken daha güzel uyurdu yaaa. hep büyüdükçe daha uzun uyuyacağını (geceleri) düşünürdüm ama olmuyormuş. ben artık olmazsa ferber'i deneyeceğim.

Elif dedi ki...

Slm
2 gündür bu blogtayım, daha yeni keşfettim Çınar'ı... dünya tatlısı maşallah, umarım en kısa zamanda daha iyi yemeye ve uyumaya başlar.

Bu annede bir şey var, bir çocuk bu kadar iyi mi yetiştirilir, o kadar okuyorum/araştırıyorum ben bu annenin yarısı olamam diye düşündüm okurken hep. Neyse şimdi bu işin uzmanı olduğunu okuyunca gerçekten de farklı bir şeyler olduğunu anladım :) Yoksa anne-çocuk blogları çok sıkıcı gelir bana aslında, ama takip etmek istiyorum bu blogu- çok keyifli, ağzına sağlık.

Benim de bir kızım var şimdi 19 aylık. U YU MU YOR! Ama yemek konusunda çok şükür harikayız. Bu güne kadar asla reddetmediği gibi anne, mamaa diye deliriyor bazen. Doktorumuz bile hayret ediyor nasıl böyle bir düzene girdiğine. Ama bizim de uyku problemi fena. Bir an düzelecekmiş gibi heveslenirken 1 haftadır geceyarısını geçtikten sonra uyumaya başladı. 12-1. Sonra da uyanıyor, 1 saat uyumuyor yanımızda yatabilmek için. Şaka gibi! Ferber denedim daha çok küçükken, çok uzun süre emzirdiğim için 10 dakkada bir meme diye uyanmaya başlamıştı. Yani ne yalan söyleyeyim işe yaradı; ama içerde çığlık çığlığa ağlayan en sevdiğin şey olunca zor dayanıyor insan. Katıla katıla gülüyordum ben sinirden. Ama 3 güncük yetti... düzene girmişti çok mutlu olduk. Ama sonu yok, bak yine bozuldu. Hayat boyu Ferber mi uygulayacağız bilemiyorum - bazı pedagoglar da gaddarlık diyor... Neyin doğru olduğunu hiç bilemiyorum.

Seni okumak rahatlattı beni :)