14 Haziran 2009 Pazar

Özgürlük Üzerine






Uyumuyor uyumuyor dedim ya,bugün gündüz tam 4,5 saat uyudu biizmki. Ben de anlamadım. Şaka falan yapıyor herhalde Çınar. Denize gidip gelince de uyumaması gereken bir saatte akşam 6.30 da uyuyup 8'e kadar uyuyor. Yani gece uykusuna yatma saatinden yarım saat önce uyanıyor.

Bu şekilde tepe taklak olmuş durumdayız. O da şaşırdı, ben de.

En azından sabah uykuları konusunda kendimi "sabah 6.30 da gün başlıyor" diye ikna ettiğimde niye uyandı diye sinirlenmiyorum. Ben de Çınar'ın kahvaltısını yaptıramayıp! ardından anneme satıp, sahilde yürüyüşe gidip, ekmek ve gazetemizi alıp geliyorum.

Yemek mi? Biliyorum tüm yorumların ne kadar doğru olduğunu, zorlamanın ne kadar yanlış olduğunu, bunu bilinçli yaptığını, ısrar edersem bunun yerleşik bir davranışa dönüşeceğini, ileride tamiri daha zor yanlış beslenme problemlerine dönüşeceğini biliyorum. Bal gibi hem de.

İşin en kötü yanı da bu herhalde. Çocuk gelişimi ve eğitimi uzmanı olarak, anne olarak, bir sürü doktordan, tecrübeli annelerden duymuş biri olarak yanlış yaptığını bilerek yemiyor diye ısrar etmek, üzülmek çok daha kötü. Tamam karar verdim bugünden itibaren saldım çayıra mevlam kayıra!!

Dün sahilde bir kadınla karşılaştım. 10 aylık bir bebeği vardı. emeklemiyor diye dert yanıyordu.

Baktım çocuğu ne denize sokuyor, ne kuma oturtuyor. Kucakta oturuyor çocuk öyle.

Dedim oynamıyor mu kumla? Yo ben oturtmak istemiyorum. Kirlenmesin, hem de kum falan yutarsa dedi. Böyle durumlarda çok karışmak istemem. Bilmiş bilmiş "ayyy nolceeeek oturt oynasın beeee" diyesim vardı da, bana diyenlere ne kadar kızdığımı hatırlayıp sustum. Sadece "hıııı" demişim.

Şimdi diyorum işte. Ee be kadın, sen şimdi sahilde kirlenecek diye çocuğu oturtma, evde de üşür, kirlenir diye oturtma, bu çocuk nasıl emeklemeyi öğrenecek.

Sonra da sordu "acaba ben de kova ve kürek alsam oynar mı?" Bunun için kumla kirlenmesi lazım, kafasından aşağı dökmesi hatta arada kumun tadına bakıp ne iğrenç birşeymiş diye düşünüp keşfetmesi lazım.

Bazı çocuklara üzülüyorum, özgür olamadıkları için. Biraz klasik olacak ama çok doğru söylemişler.

Kirlenmek güzelmiş!!





Çiçekleri renkleriyle de hiç oynamadım. Tamamen doğal. Bahçemizin en güzel yanı. Size selam getirmişem...
Posted by Picasa

19 yorum:

ELÇİN'İN YERİ dedi ki...

feleğini şaşırtmış senin anlaşılan benim kuzu:)

Burcu dedi ki...

Çınarişkoya bak sen... Dalga geçiyor resmen uyanık!! :)

sinem dedi ki...

Ha söyle ya sen rahat ol ki yazilarinda rahat olsun bizde cinar'i sevelim resimlerinden.Bizim yakin arkadasimiz cocuk dr.u Meltem abla söyle demisti .emzir me konusunda yapilan bir arast1rmada emziremeyen annelerin %70 i emzirme hemsireleri ve cocuk dr larindan olusuyormus.Yani terzi herzaman kendi sökügünü dikemez dedi.Bu arada bende bazen bazi annelere söylenmek istiyorum ama bende bana söylenenlere gicik oldugum için kendimi tutuyorum.

gezicini dedi ki...

biz Yiğit ile aynı odada uyumadığımız için ikimiz de uykusuz kalıyoruz. o küçük park yatakta rahatsız, ben de ay öksürdü ay yana döndü diye tüm gece uykusuz. tatil de zor biraz.
iyi tatiller Sermincim, sağolasın.
sevgiler
gorki

minik kuzucukkk yasmin suuu dedi ki...

geçici bir düzen değişmesi canım sanırım çınarınki.

açık hava bol güneş biraz değişiklik yapmıştır,dediğini ne kadar süre yapabileceksin pek inanmıyorum sermin :) bana soranlara aaa hayır zorlamayın acıkınca ister desem de yasmin su saatini geçip yemeyince artık dakika dakika hesap tutuyorum aç bu çocuk yemiyor diye...
evet yanlış..
ama ben de itiraf ediyorum:
zorluyorum ((bazen))

durununannesi dedi ki...

Kucak hatasına bizde düşmüştük:P Duru'yu uzun süre kucakta gezdirdik.Geniş ailemizin tek miniği.Kucaktan inmedi tabii.Biz de sandık ki emeklemeden yürüyecek.Peh!!Ağırlaşınca taşımak zor olduğundan saltanatı bitti yere terfi etti.1 hafta içinde de emekledi.insan doğru yolu eninde sonunda buluyo hesabı...Şimdi evde girmediği delik yokbu miki'nin:)
Çınar'ın uyku düzeninin ve iştahının bir an önce düzelmesini diliyoruz ve Öpüyoruz çok...

Hülya Cinsçiçekçi dedi ki...

sermin çocuklar da bizim gibi. sanırım. birkaç gün az uyuyup sonra acısını çıkartırcasına uyumaz mıyız? bir de tüm gün yorgunluğunu uzuncana bir akşam üstü uykusuyla atmaya çalışıyorlar artık. tuna da ayynen böyle. kısacık bir sabah uykusu(gün kaçıyor ya), tüm gün yorulma ve 2 saatten az olmayan bir akşam uykusu şeklinde bir rutinimiz var artık. bu uyku cok uzarsa gece cok gec yatıyor ve denge menge kalmıyor. ama artık akıllandım, akşam uykusunu 18.15ten sonraya sarkıtacak gibi olursa uyandırıyorum. şaka gibi ama öyle..
ama şimdi biz de tatildeyiz ve ne rutin kaldı ne bişey. geçen gün uyuduğunda saat 23.00 idi düşün artık

Hülya Cinsçiçekçi dedi ki...

yemek meselesinde kendini şöyle teselli et bence. çınar emiyor. anne sütü alıyor. eskiden köylerde falan öyle çocuğa özel yemek falan yapılmazmış ve 2-3 sene anne sütü alırmış çocuklar. gayet de sağlıklı yaşadıklarına göre yanlış bir şey yok..

Evin dedi ki...

:))) yerim ben ördeğimi yaa. eee, onca zamandır o senin düzenine uydu.yat dedin mi uyudu, ye dedin mi yedi. şimdi buldu özgür ortamı, o seni kendine uyduruyor serseri bebeğim:) sabah dediğin hatta 6 olmadan başlar bazen bizim evde; güneş deil Efe abi karar verir ona; biz de uyarız. tavsiye ederim; yenilgiyi kabullenip boyun eğeceksin ki boşuna sinirlerin yıpranmasın:))

çok özledik sizi, çook öpüyoruz :)

Limonlu Turta dedi ki...

Serminciğim,
Sana kolaylıklar diliyorum. Cıva'mın tatilde biraz düzenini şaşırması normaldir ve bence iyidir de. Bu tatilin senin için de tatil olabilmesinin de tek yolu var. Zaman zaman "saldım çayıra mevlam kayıra" diyebilmen. Azıcık ferah tutabilsen kendini...
İkinizi de öperim,
ç.

Ayça dedi ki...

Sermin senin çocuk gelişimi ve eğitimi uzmanı olduğunu bilmiyordum. E ne diye sana yorum yaptığımı düşündüm. Zaten en doğrusunu biliyorsun. Komik bir durum oldu yani :)Aynı sen gibi saldım çayıra mevlam kayıra yaptığım zamanlar Mert de ben de biraz nefes alıyoruz.

Hülya dedi ki...

saldım çayıra olayı doğru olsa da bende yapamıyorum o yemek istemedikçe sanki içimde bir canavar yükseliyıor yiyecek yemeli yemezse büyümez falan filannnnnnnnnn....ne bilem işte ya....çiçeklere de bayıldım cok güzeller...ah ah şimdi sahilde olmak vardı ya....size mutlu neşeli günler...

Sermin dedi ki...

Elçincim sorma tam düzeldi derken tekrar baştan başlıyor herşey.

Burcu yarın dönüyoruz umarım tekrar eski sisteme oturur. yoksa kafayı yiyeceğim

Sermin dedi ki...

Sinemcim o terzi olayı doğru gerçekten. bizim üniversitede hocaların çocukları hep yaramazdır.

Görkem ben de ilk başta öyleydim de şimdi alıştım. aynı odada yatmak zormuş ama.

Sermin dedi ki...

Yasemin kendimi suçlu hissediyorum çok. bazen ben de zorladığım için. aslında zorlamak da değil istemeyince arka arkaya 3 kez teklif ediyorum, kaşığ uzatıyorum yine istemzse dikkatini başka yere çekip yedirmeye çalışıyorum. bir de bazen empati kuruyorum ;) birisi benim ağzıma kaşığı tutsa habire ne hissederdim diye. gıcık bi durum. o zaman anında bırakıyorum. ama çınar memeye güveniyor yemekten sonra meme geleek biliyor. kesemiyorum da.

Sermin dedi ki...

Duru'nun annesi, biraz fırsat vermek lazım bebişlere. yoksa keşfedemiyorlar minişler.

Hülyacım ben burda anladım ki (konuştuğum birkaç anneden) tatilde bunlar cozutuyorlar :)

Sermin dedi ki...

evincim ben de öyle yaptım. yenilgiyi kabul ettim ama sabahları daha geç kalkıyor artık neyse ki. efe'mi özlediiiiim.

çiğdeeem aynen dediğin gibi yapıyorum. saldım valla.

Sermin dedi ki...

Ayçacım emin ol ben burada anne kimliğimle yazıyorum. tamamen duygularımla yani. bildiklerimi uygulamaya çalışıyorum ama bazen tamamen duygularıyla hareket eden bir anne gibi davranıyorum.

Yağmur'un annesi tam da benim duygularımı anlatan bir ifadeyle anlatmışsın valla. o canavar bende de hep yükseliyor.

Adsız dedi ki...

merhaba
resimler çok güzel çıkmış.evden ayrı gecen zamanlar cocuklar ıcın sanırım hep boyle macera dolu ve sınırların zorlandıgı zamanlar..benım de kızım bu ay 15 aylık oluyor.ankarada yaşıyorum.ve bu bloglarla sızın blogunuz sayesınde tanımış oldum.daha cook yazacak şey var ama buraya saıgacagına emın degılım.size nasıl ulasabilirim? mail adresinizi alabilirmiyim? umarım tanışmak nasip olur .cunku bu blogu okur okumaz aynı şeylerı yasayan ınsanlar oldugumuzu farkettım..tesekkur ederım ıyı gunler.meral ve melısa (19.04.08)ankara çankaya