1 Ağustos 2011 Pazartesi

Çıbık ve anası




Eğer bir kadına beddua etmek istiyorsan "Allah hamileleliğinin son zamanlarını yaza getirsin. Bir de üstüne varislerin çıksın da o sıcaklarda varis çorabı giy. Ama o çoraplar bacağına değil de boğazına geçmiş gibi hisset emi" demek lazımmış. 

Dışarısı 40 derece, evin içi 50 derece. Klimalar boğazlarımı şişirdi. "Neyse, 2 ay kaldı" deyip kendimi avutuyorum. Hiç birşey yapacak halim yok, çok fenayım.


Çıbık krakerimin tekrar gülen yüzünü görmek çok güzel. Kaybettiği kiloların 600 gr'ını 6 günde aldı hemen.
İlk 1 hafta müthiş agresifti. Hastanenin ve hastalığının verdiği bunalımdanmış. 2 gündür çok iyi maşallah.

Herşeye mızırdanmıyor, öfke nöbetlerimiz o kadar çok değil. Daha söz dinliyor. En azından ben daha az bağırıyorum. Sadece uyku saatlerimizde uykudan kaçmak için bütün kozlarını oynuyor.

En son ben cadı anneye bağlayıp  "Çınaaaaaaaaaar" diye bütün siteyi inletince tırsıp yatağa yatıyor ve "Babamı istiyoruuuuum. Sen ben üzdün amaa" diye ağlıyor.


Aslında beni yoran çocuk değil, sevgili babamız. Çınar'dan çok onunla mücadele ediyorum.  "Bu davranışları hep senin yüzünden" derken buluyorum çoğu zaman kendimi.  Tamam, ben de yanlış olduğunu bile bile çok hata yapıyorum, ama aynı dili konuşamadığımız için Çınar doğru davramışın hangisi olduğunu öğrenemiyor. Herkes benden %0 hatalı bir çocuk yetiştirmemi bekliyor ama tam da hamileliğim 3 yaşına ve sıcaklara gelmesi sinirlerimin çok gevşek olmasına neden oluyor.

Çıbık'ın babası oldukça duygusal davranıyor. "Üüüüüüüüü ben korktum, ben babamsız uyuyam"ı duyunca yelkenler iniyor.
Şu anda uyku konusunda 1,5 yıl öncesine geri döndük. Yatağına bırakıp, iyi geceler deyip odadan çıktığım, sabaha kadar kendi yatağında uyuduğu zamanlar son 2 ayda tarihe karıştı. Tarih oldu!!!!!!!!!!!!!!
3-4 yaş arası korkuların depreştiği dönem. Bizde de "canavar" korkusu başgösterdi. Kuzenleri sağolsun, "canavar" kavramını hayatımıza soktu. Bir de eskaza gittiği yerlerde izlediği, saçmasapan, gereksiz, çocukları vahşileştiren çizgi filmlerin olduğu Cartoon Network kanalında gördükleri.

Çınar artık uykuya odada birisine sarılmadan geçemiyor ve geceleri yanımıza geliyor. Ben Çınar'ı eski günlerine döndürmek için 3 gün çabalıyorum, 4.günde babamız benden gizli yatağına kıvrılıveriyor. Çınar da zaten artık "Babaaa, korkuyoruuum" diye ağlıyor.

Doğuma 2 ay kala eski alışkanlıklarına döndürebileceğimi sanmıyorum. Özellikle geceleri yanımıza gelmemeyi. Zaten doğumdan sonra geleceği yer yine bizim yanımız olacak. Beraber uyumaya bir kez alıştırdıktan sonra gerisi çok zor artık.

Bu uzun bir mevzu. Bakalım önümüzdeki günler bize hangi yeni alışkanlıklar kazandıracak, hangi eski alışkanlıklarımızı hediye edecek.
Daha serin günlere....

17 yorum:

Şerife dedi ki...

Rabbim bu sıcaklarda yardımcın olsun oğlunun neşeli resimlerini görmek ayrıca iyi haberlerini almak çook güzel

ELÇİN'İN YERİ dedi ki...

Serminim olmadı bir uzmandan destek al .2 tane çocuk da olunca iyice sen zorlanacaksın yazık sana ya ...

Hem uzmanın eşinin hangi noktalarda doğru yapmadığını söylemesi daha etkili .Sen şu anda kendi canınla uğraşıyorsun birde bunlar üstüne gelmiş

Allah yardımcın olsun canım benim

Burcu dedi ki...

Ya bu8 beraber uyuma bizde de problem. Ayrı odalarda yatıyoruz, gecenin bir vakti bir bakiyorum gelmiş aramıza yatmış. Hangi ara belirsiz!! Ben de saldım artık, doğum sonrası 4 kişi aynı odada uyumayı düşünüyoruz :)) Sıcakları sorma, Allah yardımcımız olsun...

elif ada dedi ki...

Sermin, ne çok aradım seni. Ama "aradığınız numara kullanılmamaktadır"dan öteye geçemedim. Çok ama çok geçmiş olsun. Çınar, muhteşem görünüyor. İkinizi de kucak dolusu sevgiler gönderiyoruz.

AYÇA dedi ki...

En çok imrendigim konuydu çınarın yalnız uyuması. Uyurken sizdeyken inanamaz gider izlerdim hatırlıyor musun :) umarım yakın zamanda rutine donersiniz. Cibigi, mercimosu ve seni öpüyorum.

Unknown dedi ki...

Allah kolaylıklar versin ...Umarım havalar azıcık serinler ve rahatlarsın ...
Çocuklar hep aynı çıldırtıp bağırtana kadar uğraşıyorlar , sonunda da tırsıyorlar :)

Tülay Çulha Sarı dedi ki...

Sermincim bazen Kartal'a çok bağırdığım zamanlar oluyor, utanıyorum, kendimi kötü anne hissediyorum ama senin de öyle anların olduğuna göre bunun insani bir durum olduğunu iç rahatlığıyla kabul ediyorum. Her ne kadar kardeşler arası üç yaş ideal deseler de sanırım bazıların dediği gibi hiçbir yaşta çocuk anne ve babasını paylaşmaya hazır olmuyor. Sanırım doğum yaklaştıkça, Çınarcım da dünyasına ortak olacak mercimoşla mücadele haline giriyor biraz. Bir de her hastalıkta 180 derece değişiyor ya çocuklar...Üstüne bir de canavarlar eklenince...İyi yanından bakacak olursak mercimoş dünyaya geldikten sonra Çınar'ı sanki babasına rahatça paslayabileceksin gibi geldi bana, bu da hiç fena değil aslında:)

Yasemin Aktuğ dedi ki...

Sermin, gözünü korkutmak gibi olmasın ama şu an kötü gibi görünen günlerinin (buna doğuma gitmeden önceki son 2 haftan da dahil) ne kadar rahat günlerin olduğunu 2 ay sonra anlayacaksın.

Aynı şeyler bizim evde de geçti demek istemiyorum ama gerçekten aynı şeyleri yaşadım şu anda kaç katını yaşıyorum bilemiyorum.

2 çocuklu hayat çok zor ve mümkün olduğunca dinlen.
Ve bırak Çınar şu an istediği kadar yaramazlık yapsın. bebeiş geldiği zaman adapte olana kadar yaptığı yaramazlıklara hayret edeceksin. şu an ki yaptıkları sana vız gelecek.

Tabiii bu söylediklerimin hiçbiri olmayabilirde. Ki inşallah olmaz. Biz ilk 10 günü sancılı yaşadık. hatta ilk 3 gün " bunun annesi" nerde dedi durdu. 9 ay karnımda Elif elif diye sevmesine rağmen.

Neyse herşey çok güzel olur inşallah , çocuklar uyandı bye

Anne İş'te dedi ki...

Sermin'cim öncelikle çok geçmiş olsun.Umarım her ikinizde çok çok daha iyisinizdir.Ben bir noktada takıldım?4/4'lük bir yaklaşım mümkün mü? hİÇ SANMIYORUM,SAĞLIKLI DA BULMUYORUM.eMİNİM BİLGİ VE DONANIMIN KADAR İÇGÜDÜLERİN SANA DOĞRUYU SÖYLÜYORDUR,SÖYLEYECEKTİR..bütün geçişler sancılıdır.Eminim evinize dönüp,bebeğinizi kucakladığınızda herşey birazdaha sakinleyecektir.Senin,sizin için dua edeceğim.Sevgilerimle

Kiraz Çekirdeği dedi ki...

Çok geçmiş olsun hayırlısı ile doğsun evde bir kardeşle inanın çok daha mutlu olacak Çınar...İsmi de çok güzelmiş bu arada...

ersin dedi ki...

merhaba, tesadüfen blogunuza denk geldim. zaman zaman oluyor bu haller hepimize, kolaylıklar ve de sabirlar diliyorum. ankarada kreş araştırıyorum, siz nereye başlatacaksınız?

esra-emir aydin dedi ki...

Ben başka yönden bakıp ana oğul ne kadar çok tatlısınız,ne kadar da ışıl ışıl gözleriniz diyeceğim.

*itiraf:ilk blog açtığımda,yeni bloglar eklerken başta erkek bebekleri ekliyordum.Çınar'ın sitedekii bebek fotolarını görünce kız zannedip uzunca bir süre eklememiştim.sonradan bir arkadaşım söyledi,Çınar erkekkk diye..:)))
o kadar güzel bir yüzü var ki,maşallah..
merciimeği düşünemiyorum..ne kadar güzel olacak???

Sermin dedi ki...

Şerife amin. Teşekkür ediyorum. sevgiler

Elçinciğim ben söylüyorum 50 kez. ama pek takmıyor. onu da ilk başta dinler sonra yine duygusala bağlar ben biliyorum :)

Burcucum gece beraber yatmayı ben de kanıksadım artık da ilk uykuya geçiş sırasındaki o beraber yatma isteğinden vazgeçmesini istiyorum. Evde Serkan yokken başarıyorum da o varsa bitiyor herşey

Sermin dedi ki...

Umurcum numaram değişti. Arayacağım seni.

Ayçacım bizim rutin bebeğin rutiniyle beraber olacak. bebek öğrenirken Çınar da yeni baştan öğrenecek . başka yolu yok şu ara öğrense bile bebiş doğunca tekrar başa dönecek biliyorum

Sermin dedi ki...

İçimizdeki karnaval, umarım diyorum :)Aslında çok da zor değil bağırmadan halletmek ama sinirlere hakim olup mantıklı düşünemiyor insan.

Tülaycım için rahat olsun sevmek kadar kızmak da normal. tabii sınırını ayarlamak önemli. bir de aynı dilde konuşamayınca bir taraf böyle raydan çıkıyor işte. yok ya a3 falan hikaye. abim bile ben doğduğumdan beni cimciklermiş düşün kocaman 12 yaşındaki çocuk :)

Sermin dedi ki...

Yasemin :) "bunun annesi nerde?" kısmı kopardı beni. vallahi gözümü korkutmadın desem yalan olur. Allah kolaylık versin ne diyeyim.

Dijlecim,
4/4'lük mümkün değil tabii ama ona en yakın olanı olsa keşke. Bildiğim doğruları uygulayım da 4/4'lük mü 1/4 lük mü nereye gidiyorsa gitsin artık. En azından vicdanen rahat olayım.
öpüyorum . prensese sevgiler

Sermin dedi ki...

Kiraz çekirdeği umarım diyorum ve teşekkür ediyorum.

Ersin teşekkür ederim. yanlış anlamazsanız ismini blogdan vermek istemiyorum kreşin. ama dilerseniz mail atın tavsiyelerde bulunabilirim.

ESra
Sağol :)) Çınar'ı uzun bir süre kız zannettiler. Özellikle 1 yaşa kadar saçları biraz uzundu. İyice kıza benziyordu. Sevgiler