8 Haziran 2011 Çarşamba

Gönlümdeki anaokulu nasıldır acaba? Şeytan diyor git kendin aç!

Karnımdakinin dışında sırtımda 4-5 kişi daha taşıyorum sanki. Üstümde öyle bir ağırlık, kolumu kaldırasım yok.

Yaz geldi ama biz yağmurlu Ankara'ya dönüyoruz. Gidince babayla yapılacak bir tatilin ardından Çınar anaokuluna başlayacak. Hiç başlatasım gelmiyor. Özellikle de yazın ortasında. Ama mercimoş doğmadan alşması lazım------ki bizim alışma sürecimiz sancılı olacağa benziyor.
Hiçbir kreşi beğenemiyorum. Hepsinde içime sinmeyen birşeyler var.

Diyorum ki öyle bir anaokulu olsa:
  • Butik olsa, en fazla 50 kapasiteli olsa,
  • Atölye sistemi olsa, çocuklar akşama kadar aynı sınıfta durmasa,
  • Bol materyalli olsa, plastik hiç olmasa,
  • Kutu oyunları çokca olsa,
  • Hayal gücünü destekleyen çalışmalar yapılsa,
  • Çocukları strese sokan yıl sonu gösterisi olmasa,
  • Televizyon hiç olmasa,
  • Çocukların uyudukları yer için ayrı bir odaları olsa, oynadıkları yerde uyumasalar ve en fazla 10 çocuk birarada uyusa
  • Sınıflarda 10'dan fazla çocuk bulunmasa,
  • Çocukların ne yemeklerinden ne içerinin ısısından kıssalar,
  • Öğretmenlerin maaşları yüksek olsa, herkes saygılı olsa ve bu mutluluklarını çocuklara yansıtsalar,
  • Kurumun sahibi parası çok olduğu için değil bu onun mesleği olduğu için okulu açmış olsa,
  • Yine okulun sahibi evde kalmış, sert, sinir, kaprisli, kompleksli bir kadın olmasa da öğretmenlere çektirmese, onların bu mutlulukları çocuklara yansısa,
  • Sanat faaliyetleri düzgün olsun diye çoğunlukla öğretmen yardımlı değil de çocuğun kendisinin yaptığı ama yamuk-yumuk çalışmalardan ibaret olsa,
  • Duvarlara, pencerelere rengarenk elişi kağıtlarından kesilmiş çiçekler, süsler gibi çocukların dikkatini dağıtan şeyler yapıştırılmasa, bunların yerine eğitsel çalışmalar, çocukların geçerken bir el atıp oynayacağı mobil oyuncaklar olsa,
  • Tatlı-sert bir eğitim anlayışı benimsense, veliler kızacak diye otorite boşluğu olmasa,
  • Bahçesi büyük olsa, yağmur, kar, sıcak, soğuk demeden her gün bahçeye en az 1 saat çıksalar,
  • Bol booool oyun oynasalar, paylaşsalar,
  • Eğitim programı kırpma-kopya değil de bilen birileri tarafından uğraşarak yazılsa........


Şimdilik bu kadar. Başka bir arzum yok. :))
Ha bir de ben
"Yesem yesem kilo almasam"

23 yorum:

gezicini dedi ki...

maşallah annesi, senin oğlan tam güneş görmüş, süper olmuş!
darısı başımıza ama bu yaz zor biraz.
sevgiler
gorki

Burcu dedi ki...

Bence sen bu kadar derinlere inme Sermincim. Sen derinlere daldıkça Çınar evde daha da sıkılır ve sana daha da çok bağlanır.

karışık_pizza dedi ki...

vayyy harika ya keşke gerçekten böyle bir okul olsada bende küçükbeyimi rahatlıkla yollayabilsem

özlemnitta dedi ki...

Keşke..demekten başka yazacak bir şey bulamıyorum:)Gönlüne göre bir yer bulursun umarım:)

Şerife dedi ki...

bir anne olarak isteklerini ne güzel sıralamışsın umarım gönlüne göre bir yer bulursun

Tuğra'nın Annesi Emine dedi ki...

Bayılıyorum bu yakışıklının fotoğraflarına. İnanılmaz güzel foto çekiyorsun Sermin. Bu konuda gerçekten tebrik ediyorum seni :)))
Ve okudukça... buda var, buda var diyip diyip durdum. Şanslı hissettim kendimi ve oğlumu. Yazdığın maddeler bir kaç tanesi dışında Tuğra'yı daha önce gönderdiğim yuvada mevcut. İçim rahat olarak göndermiştim o dönem ve yine göndersem yine içim rahat olur sanırım.Kışa göndericez sanırım ama belli değil henüz.
Sana hak veriyorum, bu sıcaklarda zor olur, insan üzülüyor ama başka çözümü yoksa yapıcak da birşey yok demektir.Anneanne ve dedemiz sırf bu sebepten kreşe verdirmek istemiyorlar. Haftaya Tuğra'yı da alıp yazlığa geçicekler ve ben sadece hafta sonları görmeye gidicem. Bu ayrılık konusunda nasıl davranmam gerektiğine dair önerilerin varsa seve seve uyarım ;))
Ha birde..gerçekten hamilelikte hep yense ve hiç kilo alınmasa ne iyi olur... :))))

sumeyye dedi ki...

GÖnlünce olsun :) bu arda cok gecmıs olsun asağıda kı postu kaçımışım. iyidir inş bebik..

AYÇA dedi ki...

Resimler süper olmuş öncelikle. Valla su yıl sonu gösteri fikrine katılamayacağım. çok keyifli ve heyecan verici bir durum. Kim 4-4 lük ki , kreşler de olsun. Bence hiç takılma. Gözünü karart ve ver.

Esin dedi ki...

Sermin oyle bir okul bulursan bana da haber ver :) Bu arada sana faceden bir soru sordum ama eğer yazamam çok uzun dersen telini ver arim :) ÖPtüm...

Tülay Çulha Sarı dedi ki...

Sermincim, bence bu fikirlerini yaşatacağın bir anaokulu açmalısın. İsteklerindeöylehaklısın ki, ben de Kartal 3 yaşına yaklaştıkça (hani kreş yaşı alt sınırı) düşünüp duruyorum. Bazı kreşlerde uykunun yer almadığını biliyorum; yani üç yaşında bir çocuğun gündüzuykusuna ihtiyacı yok mu, bu nasıl gözardı edilir,ben buradan başlıyorum tasaya. Sonra o ara öğün diye yedirdikleri...Televizyon...Dört duvar içinde koca günü tüketmeden açık havada olmadan günü geçirmek, o öğretmen işi sanat faaliyetleri...Daha şimdiden bunlar dönüyor aklımda...Üzerinde durmakta çok haklısınve bence imgele ve aç o anaokulunu:)

Unknown dedi ki...

BEn de maddeleri okuyunca kendimi şanslı hissettim. Siz Ankara'dasınız sanırım Binbirçiçek Anaokuluna bakmanızı tavsiye ederim.
http://www.binbircicekyuva.com/
Yakışıklı da çok tatlı maşallah :)

annesiningülü dedi ki...

gönlüne göre olsun :D

Burcu Çalışkan dedi ki...

Çok uzak kalmışım ben sizlerden çook bugün şöyle bir baktım neler neler olmuş :)) sağlıkla gelsin bebişin diyorum öncelikle sonra da umarım istediğin gibi bir yer bulursun bir an önce

elif-kayra dedi ki...

çocuklarımız için hep herşeyin en iyisini istiyoruz ama malesef herşey istediğimiz gibi olmuyor herzaman. dilerim istediğin gibi bir kreş bulabilirsin

Sermin dedi ki...

Gorkemcim,
Niye öyle dedin gidemiyor musunuz yazlığa? Tam şimdi seveceği vakit aslında.

Burcucum
Zaten bunlar benim gönlümdeki. Bulamayacağımı biliyorum. Ama benm direncim yazın ortasında başlatmakta, onda da başka çarem yok. İlla ki başlayacak. Çok inceleyince de midem bulanıyor en iyisi gözü kapalı vermek.

Sermin dedi ki...

Karışık pizza,
Var mıdır bilmiyorum. belki ço binası kendine ait olan birileri 50 çocukla oray idare edebileceğine inanıp açmıştır. Kimbilir.

Sihirli Günce,
En yakınını bulayım diyelim. Bunların hepsi birarada zor.

Şerife,
İş hayatımdan görüdklerim, deneyimlerim bir d eüstüne annelik hassaslığı eklenince bunlar çıktı işte. Sevgiler

Sermin dedi ki...

Merimania,
Hayırlı olsun kutsal görevin. İşin zor ne diyeyim. Umarım diyorum ben de :)

Eminecim,
Öncelikle sağol. Oooh ne güzel, öyle yazlığa götüreyim diyen dede falan varsa hiç durma bence. Gönder, hem bağımsızlığa aışır, hem tadını çıkarır. Şanslısınız ki gönlündeki okulu da bulmuşsunuz.

Sermin dedi ki...

Sümeyyecim,
Sağol cnm. İyiyiz çok şükür :)

Ayçacım,
Evet haklısın anne babalar için çok heyecanlı bir durum. Zaten yapılma amacı da bu. Aileleri mutlu etmek. Ama hazırlanma sürecini birebir yaşadığımdan diyorum, çocukların özellikle küçüklerin çok stres oldukları bir durum. Büyük bir sorumluluk onlar için. Hata yapma korkusu vb... Yapamıyorum diye ağlayan, içine kapanan çocuklar gördüm. Gösteri öncesinde uyuyamayan çocuklar. Faydalarının yanından götürdükleri de olduğu için hiç sevmiyorum. Zaten artık çoğu okul yavaş yavaş kaldırıyor gösterileri.
Basit, ufak bir gösteriyse nede olmasın ama.

Sermin dedi ki...

Esincim bakıyorum ve cevap yazıyorum. Bugün yazamazsam kusuruma bakma, yola çıkıyorum da. Öpüyorum

Tülaycım,
Ne güzel alatmışsın gördüklerini. Ben de o okul açma sınırına bir kez geldim ama gördüm ki çok zor. Vazgeçtim. İsterdim kendi okulum olsun ama şu an bunun için çok yorgunum.

Bahar,
Binbirçiçeki biliyorum. Banu'nun Mira'sı da oraya gidiyor. O sayede gidip gezmiştim. Bana biraz uzak ama hala düşünmüyor değilim. Ufak tefek kafama takılan şeyler olmuştu ama sahibini çok sevmiştim.

Sermin dedi ki...

Bahar,
Umarım. Yağmur için senin de gönlünce olr. Sağol.

Burcu,
Sağol cnm. İhmal etme bizleri ama. Ben de yorum bırakmasam da fotograflarını takip ediyorum.

Elif,
Annelik içgüdüsü işte. İnsan kıyamıyor hep en güzelini istiyor onlar için. Ama işte gönlümüze en yakın olanına emanet edecğiz kıymetlilerimizi.

bilgen terapisi dedi ki...

canım beniiimmm.. sancıların en fenası inan okula alışıncaya kadar... ki alıştı artık derken de ara ara başa dönüşler, pazarlıklara kalkışmalar(giderim ama öğlen uyumam, yemeğimi yemem,.. gibi). 4 sene gitti egemen, bir şekilde yine de bir şeyler buluyordu arada benimle evde kalmak için.. kaldı ki evde olmadığımı da biliyor.. hele ilk günümüz, ilk haftamız.... korkunçtu.. sabahları kucaklarına atıp kaçıyordum, yolda da ağlıyordum deli gibi.. hala da evde olmamı istiyor. 5. sınıf olacak hayırlısıyla seneye, ama hala bir ümidi var...

Adsız dedi ki...

Size yakınmıdır bilmiyorum ama tarifiniz bizim kreşimize çok benziyor.Rota Çocuklar Anaokulu Sokullu da.Biz çok memnunuz isterseniz bi gidip bakın.Sevgiler

Adsız dedi ki...

Merhabalar,
Blogunuzu tesadüfen gördüm ne kadar samimi anlatıyorsunuz. Mercimek sağlıkla gelsin öncelikle :)
Sanırım Ankara'dasınız. Rota Çocuklar Anaokulu'na bakmanızı öneririm kesinlikle. http://www.rotacocuklar.com/tr/merhaba