1 Aralık 2011 Perşembe

25 yıl önce doğursaydım eğer???


Kapımız çalsın istiyorum. Çınar'ın mahalleden arkadaşları olsa kapıdakiler. "Hadi gel oynayalım" deseler ya da kapının önünden bağırsalar:
 "Çııııınaaaaaar, Çıııınaaarr!"

Keşke...
Keşke aşağı sokaktan arkadaşlarıyla kavga etse. Bana gelip onları şikayet etse.
Keşke sokakta evlerin demirlerine ya da lambaların direklerine ip gerip voleybol oynasalar.Yakan top, saklambaç, istop, birdirbir oynasalar arkadaşlarıyla. Sonra topları arabanın altına kaçsa ve yere yatıp ayaklarıyla o topu çekmeye çalışsalar.

Sokakta koşarken düşse, ağlaya ağlaya eve gelse, dizine yara bandı yapıştırsak, sonra koşa koşa oynununa, "mahallesine" geri dönse. Bayramlarda tel çevirseler, çıtır pıtırla, kız kovalayanla oynasalar. 

Mahallemizin bakkal amcası olsa bir de. Tek başına gidip gazoz almak onlara heyecan verse, buzzz gibi içseler gazozlarını. Kapakları kalkan saydam kutularda satılan gofretleri bakkal amca kese kağıtlarına maşayla koysa. Nadir yenen o gofretin tadı başka birşeyde olmasa.

Komşunun kayısı ağacındaki çağlalara dalsalar. Sonra komşu teyze bağıra bağıra onları kovalasa. Ardından hem suçlu hem keyifli, tuzlaya tuzlaya o çağlaları yeseler.Gece yarılarına kadar o sokaktan eve girmese. Elli kere söylesem "Çınaaar hadi eve gir artık oğlum" desem.

Sabahçı olsa okulda.  Etütmüş, dansmış, müzik kursuymuş olmasa. Eve gidince bakacak kimse yok diye okuldan sonraki zamanını dolduracak aktivitelerle akşama kadar okulda kalmasa. Eve gelir gelmez formasını çıkarıp hemen sokağa koşsa. Koşsa, oynasa, yorulsa yorulsa, yorulsa...

Benim çocukluğumu o da yaşasa keşke. Okuldan sonra ne yapacak kaygısı çekmesem. Okuldan sonra boş zamanlarını koşarak, yorularak, terleyerek, giysileri kirlenerek değerlendirse. Hayatı hep ders, hep ders olmasa.
Çocukluğunun gerektirdiklerini DOYA DOYA yaşasa!

18 yorum:

alev ertürk dedi ki...

maşallah çınar ne kadar büyümüş geldi gözüme :)),şu geniz etinin yokluğu baya yaradı sanırım :)))
veee kocaaaaaaa bir keşkeeeeeeee!!!!

Sermin dedi ki...

Evet Alev ameliyat çok iyi geldi. 3 kg aldı ameliyattan sonra. Boy da attı:) teşekkür ederiz. Yiğit'e sevgiler. Size de geçmiş olsun bu arada.

özlemnitta dedi ki...

Keşke,öyle üzülüyorum ki bazen bende.Şimdiki sisteme uymak zorunda kalıyoruz malesef.
Hep bir yarış halinde çocuklar ve biz veliler. Dersler,etüt,kurs,ödev ödev ödev..
Bizim çocukluğumuz ne güzelmiş meğer,değerini bilememişiz:)))

nohut oda dedi ki...

keşke keşke...

Burcu dedi ki...

Dün farkettim Çınardaki hem fiziksel hem kimyasal değişimi. Çocuk kendine gelmiş resmen Sermin, keşke geçen sene yaptırsaydınız ameliyatı. Hem kilo almış hem eski asabiyeti kalmamış daha ılımlı bir çocuk olmuş. Capon balığına diyecek lafım yok zaten o buğumlarını yerim onun :)

Tarkanın Annesi dedi ki...

Tabi bu yazdıklarında var ama bunlara ek olarak bizim zamanımızda bu kadar sapıklık da yoktu. Şuan değil sokağa bırakmayı yanında yürüyen çocuktan korkuyorsan acaba nolur kaçırılırmı kazamı olur bişey mi gelir başına. Bizim zamanımızda annelerimizden çok komşularımız yeri geldiğinde bakarlardı bize annem evde yoksa apartmanda illaki bi komşuya gidebilirdim yerdim içerdim şimdi insanın kapı komşusu cani çıkıveriyor zaten yazdıklarına topyekün katılıyorum ya bilgisayar ya kurs yada ders çocukların zamanını alıyor sırf şu bilgisayar illeti evde olmasın diye hattı kapattırdım evde boşver en azından evde olmasın zaten sokakta dışardı her adımda bilgisayar çarpıyor biyerlerimize bilmiyorum çocuk büyütmek zor helede senin gibi iki çocuk büyütmek o yüzden cesaretine imreniyorum herşey gönlünce olsun

Tuğra'nın Annesi Emine dedi ki...

Ne güzel yazmışsın Sermin, çocukluğuma döndüm birden. Keşke, keşke o günler geri gelse. Ne kadar yapay bir hayatları olacak, o kadar üzülüyorum ki bunları düşündükçe...

AYÇA dedi ki...

Yine de şanslıyız.. Çok tatlı,eğlenceli bir grubumuz var. Sen merak etme bize gel 25 yıl önce ki ortamı yaratırım :)

gökçen dedi ki...

Ben bir yerlerden hatırlıyor gibiyim bu yazdıklarını Serminciğim:) Hala rüyalarıma giriyor arka bahçeniz.Yan bahçeden gizlice aldığımız sizin bahçenin çağlalarına nazaran daha büyük olan çağlaları tuzlayıp yediğimiz akşamlar.Binlerce yıldız kayıyormuş heyecanla seyrettiğimiz tel çevirmeleri(paralarımızı birleştirip alırdık).Evinizin bahçesindeki bankta geceyarılarına kadar fısıldaşmalarımız.Avrupa pastanesinin nefis dondurması Uğrak kuruyemişin bol tuzlu kavrulmuş çekirdekleri.Arka bahçeden garajın yanındaki çeşmeden içtiğimiz herzaman plastiği ağır kokan o zamanlae sevmediğim ama şimdi çok özlediğim suyun tadı.Dut ağacınız kiraz ağacınız.Ne kadar güzel bir çocukluk geçirdik.Keşke evlatlarımızda bunları yaşayabilse.Bu akşam portakaldan fener yaptım yavruma nasıl sevdi başından ayrılmadı bir görsen teyzesi.(ne kadar büyüdük Sermin senin için teyzesi demek bile hala garibime gidiyor 21 sene olmuş dile kolay..)Neyse artık biz evde yaratmaya çalışırız bu ortamları.Ne kadar başarılı olabilirsek.Unutmadım gökyüzünde ki kepçenin sapında ki sondan ikinci yıldızın yanındaki belli belirsiz parlayan yıldız senin yıldızındı.Peki sen hatılıyormusun Elvis Plağında ki şarkıyı."Walk lıke angel talk lıke angel"...:))

Gökçen dedi ki...

Ben bir yerlerden hatırlıyor gibiyim bu yazdıklarını Serminciğim:) Hala rüyalarıma giriyor arka bahçeniz.Yan bahçeden gizlice aldığımız sizin bahçenin çağlalarına nazaran daha büyük olan çağlaları tuzlayıp yediğimiz akşamlar.Binlerce yıldız kayıyormuş heyecanla seyrettiğimiz tel çevirmeleri(paralarımızı birleştirip alırdık).Evinizin bahçesindeki bankta geceyarılarına kadar fısıldaşmalarımız.Avrupa pastanesinin nefis dondurması Uğrak kuruyemişin bol tuzlu kavrulmuş çekirdekleri.Arka bahçeden garajın yanındaki çeşmeden içtiğimiz herzaman plastiği ağır kokan o zamanlae sevmediğim ama şimdi çok özlediğim suyun tadı.Dut ağacınız kiraz ağacınız.Ne kadar güzel bir çocukluk geçirdik.Keşke evlatlarımızda bunları yaşayabilse.Bu akşam portakaldan fener yaptım yavruma nasıl sevdi başından ayrılmadı bir görsen teyzesi.(ne kadar büyüdük Sermin senin için teyzesi demek bile hala garibime gidiyor 21 sene olmuş dile kolay..)Neyse artık biz evde yaratmaya çalışırız bu ortamları.Ne kadar başarılı olabilirsek.Unutmadım gökyüzünde ki kepçenin sapında ki sondan ikinci yıldızın yanındaki belli belirsiz parlayan yıldız senin yıldızındı.Peki sen hatılıyormusun Elvis Plağında ki şarkıyı."Walk lıke angel talk lıke angel"...:))

karışık_pizza dedi ki...

çok etkilendim yazdıklarından.çooook eskilere,yıllar öncesine döndüm.özlediğimi anladım o günleri.
haklısın artık çocuklar çocukluklarını yaşayamıyorlar.
haklısın artık topaç nedir ağaçların tepesinde dolaşmak nedir bilmiyorlar.
haklısın arkadaşlık onlar için pekbirşey ifade etmiyor çünkü dersten arkadaş edinmeye fırsat bulamıyorlar.
haklısın hepside birer yarış atı gibi yaşıyorlar.
keşke çocukluklarının tadına varabilseler
keşke bizim çocukluğumuzdaki gibi yaşayabilseler

Sermin dedi ki...

Sihirli Günce
Evet hiç kıymetini bilememişiz. çok şanslıymışız biz çoook!!

Nohut Oda
Geri dönebilir miyiz o günlere acaba??

Sermin dedi ki...

Burcu
Evet rahatladı koca bebek. Biz de sizin boğumlardan öperikk..

Tarkan'ın Annesi
Ya sorma o wirelesslar, alıcılar çok sinirimi bozuyor. hadi tv, bilgisayar yok ettin engelledin ama onlardan kaçış yok. şimdi radyasyon engelleyiciler çıkmış ya onlardan almayı düşünüyorum

Sermin dedi ki...

Emine
İçim sızlıyor benim de. mümkün olduğunda yaşatmaya çalışmak lazım. ama ne kadar başarabilirim bilmiyorum

Ayça
Sahiden çok şanslıyız aslında. Ne güzel bir grubumuz var. iyi ki varız.

Sermin dedi ki...

Gökçeeeen
Kızım var ya mahvettin beni. hüngür hüngür ağlattın beni. yıldıza gelince koptum orada zaten. ama unuttuğum detayları hatırlattın bana. plastik kokulu suyun tadı mesela. bahçemizdeki banktaki sohbetlerimiz. annem gelince " matematik dersindeeee..." diye konuyu değiştirirdik hatırlıyor musun? iyi ki varsın canım benim. seni çok seviyorum.

Sermin dedi ki...

Karışık pizza
ben d eyazarken çok zevk aldım, hem de ne kadar özlediğimi anladım. en güzeli yarım gün devlet okuluna göndereceksin, salacaksın sokağa. kafası çaışıyorsa kazansın sınavları, yoksa üniversitede özel okur. keşke diyor insan ama içim elvermiyor işte. sevgiler

ayak izleri-sevgi dedi ki...

ama ağlatıın beni ya.. çok kötü oldum bak şimdi.. bunların hiçbirini yaşamayacaklar mı yani.. e nasıl çocuk olacak o zaman onlar..

Sermin dedi ki...

Sevgi
İşte onlar da zamane çocukları olacak, çağa ayak uyduracaklar malesef :)