31 Ekim 2011 Pazartesi

Sen yokken bak neler oldu!

Geniz etinin yokluğu bir çocuğun hayatında bu kadar mı güzel değişikliklere sebep olur. Bilseydim geçen sene kurtulurdum ondan. Doktorumuz her gidişimizde "Alalım bunu!" dediği halde inatla "ameliyat" olgusunun korkusu yüzünden vazgeçtik.

Meğer çok basit bir operasyonmuş. Sadece ameliyata girerken ve çıktıktan sonra anestezi etkisiyle 1 saat kadar ağladı. Sabah ameliyat oldu ve öğlen sanki operasyon geçiren o değilmiş gibi koşturup duruyordu. Üstüne 2 adet tüpümüz bile oldu her iki kulağımızda.
Geniz etini aldırana tüp bedava!!! Gel tüpe gel!!


Abi ördeğim o günden beri deliksiz uyuyor. 1 senedir sabaha kadar 50 kez kalkan o değil sanki. Hem de kendi yatağında. Yanımıza gelmiyor :)

İştahı yavaş yavaş açılmaya başladı. Yemek vakti diyince hooop masaya oturuveriyor. Yemek seçiyor o ayrı. Bu yaşa kadar sebzeye bayılan, kapuskayı bile severek yiyen oğlum, şimdilerde normal bir çocuk olup pilav ve patates kızartmasına dadanır oldu. Yesin de ne yerse yesin diyorum artık.

Tüm o agresifliği azaldı. Arada bir çığrından çıkıyor ama çoğunlukla dediklerime çok fazla itiraz etmiyor. Daha sakin, daha uysal. Bütün o gerginlikler kulaklarının duymamasından ve nefes alamamasındanmış.


Irmak'la daha iyi araları artık. O kadar çok kıskançlık nöbeti geçirmiyor. Gün içinde hala emzirirken, altını alırken, uyurken.... yani çocuğun her anında başından ayrılmıyor o ayrı. Sürekli bir kafasını koklama durumunda. Çok güzel kokuyor diyip burnu çocuğun kafasında yaşıyor.

Uyku başına vurduğu zamanlarda daha çok canını yakmaya çalışıyor.
Eskiden her uyuduğunda gelip başında bağırıyordu. Şimdi daha az yapıyor bunu.
Özellikle evde misafir varsa Irmak'ın elini ve kolunu daha çok sıkıyor. Onun için geldiklerinin farkında.
Neyse ki bir sürü kitap, oyuncak alıp depolamıştım. Irmak'a gelen hediyeleri görüp de üzülmesin diye misafirlerimiz getirmiş gibi ona veriyorum. Bu durum çok normalleşmeye başladı onun için. Habire oyuncak geliyor ki yüzüne bile bakmıyor

Onun yanında bebişi doğru düzgün sevemiyorum da. Robot anne gibi, sadece emziriyorum, altını alıyorum. Gayet duygusuz ve ruhsuz. Yoksa bozuluyor koca ördek.
Konuşup güldürmek için bahaneler yaratıyorum kendimce. "Hadi gel oğlum, konuş kardeşinle de gülsün" diyip model oluyorum "Bak böyle konuşacaksın" diye. Kızcağızımı sevmek için bahanem oluyor işte.

Çileğim, pembişim de kendi halinde takılıyor. Gazımız çok bu aralar. Zinco veriyorum. Rahatlıyor. Bu sefer aman gazı var, ne yapacağım moduna da girmedim. Biliyorum ki geçecek.

Gerçekten insan 2. çocuğu çok rahat büyütüyormuş. Stres yapmıyorum hiçbirşeyini. Çınar'da en ufak bir sıkıntıda 10 kat fazla stres yaşıyordum. Bunda biliyorum ki, öyle, böyle büyüyecek ve herşey geçecek.
Hatta diyorum ki hiiiiç büyümese, hep böyle süt koksa.

25 yorum:

ELÇİN'İN YERİ dedi ki...

Maşallah Serminim ne kadar tatlı olmuş kız kuzucuk ...

aynı babasının bakışları :)

geçmişler olsun tekrar damadım için

çokk öptüm hepinizi ...

Burcu dedi ki...

Nasıl güzel bir kız bu, nasıl tontiş yarın yiicem yiicem doya doya onu :)

esra-emir aydin dedi ki...

Çınar kuzusunun iyileşmesine çok sevindim.ohhh rahatlamış kuzucuk..:))
Abi&kardeş çok tatlılar,hele ilk fotoda bebişin ağlak suratına bayıldım.tam sıkmalık bunlar yaa.:))

nohut oda dedi ki...

masallah ikisinede cınarada gecmıs olsun

Burcu dedi ki...

yaa ben bu yazıları okuyup bu fotoları gördükçe hemen yapasım geliyo ikinciyi:-)

annesininmimosu dedi ki...

maşallah çok tatlı yavruların.bende 22 haftadayım.ve senin paylaşımlarını zevkle takip ediyorum..çınarı hafifletmek için bulduğun çözümleri de dört gözle bekliyorum...
sevgiler

larcencielblog dedi ki...

Bizim Çınar'da da geniz eti olabilir ve yazılarınız bana gerçekten yol gösteriyor!

Size çok geçmiş olsun, ameliyat sonrasındaki olumlu gelişmeleri okuyabilmek harika!

Sevgiler, Başak

annesiningülü dedi ki...

böyle güzel güzel anlatınca bende yapsam dedim ikinciyi :)
bu arada çok geçmiş olsun.

kuzey'in hikayesi dedi ki...

ÇINARA ÇOK GEÇMİŞ OLSUN .

IRMAK ÇOK TATLI MAŞALLAH

FOTOĞRAFLAR ÇOK GÜZEL İLK FOTOĞRAFA BAYILDIM.

Parti Saati dedi ki...

oyyy yine özledim bennn

tuku dedi ki...

geçmiş olsun çınar'a. Header'daki ırmak enfes olmuş bu arada minik kafasıyla:)

Tuğra'nın Annesi Emine dedi ki...

Çok geçmiş olsun Sermin. Kurtuldu tatlı ördek...
O arkada dudaklarını büzmüş ağlayan çileğini kokla benim için.
Kırkbir kere maşallah size...

terspabuclar dedi ki...

geçmiş olsun paşa çınara..
maşallah mini prensese...

sumeyye dedi ki...

kız sen ne tatlısın öyle bin maşallah :) ALlah huzur saglık versın her daım Şebnem.. öperım

Hülya Cinsçiçekçi dedi ki...

aaa bu muymuş çınar'ın derdi? geç olsun guc olmasın sermin. gelmiş geçmiş olsun

Sermin dedi ki...

Elçinciğim sağol cnm :) Bir dahaki gelişinde bekliyorum seni canım.

Burcuuuuu
Sıra bende. yemeye ben geleceğimmmmm

Esra
O dudak büzüşüne hastayım zaten. Fotografı çektikten sonra farketim o suratı :)

Sermin dedi ki...

Nohut Oda
Teşekkür ederiz teyzesi.

Burcu
İyi düşünün derim :) Herşeye ragmen güzel ama..

Annesinin minnoşu
Allah tamamına erdirsin sonrası için de kolaylıklar versin diyeyim o zaman.

Sermin dedi ki...

Bveç
Eğer doktorunuz var diyorsa ve ameliyat diyorsa hiç beklemeyin. Biz 1 sene bekledik boşa gitti.

Bahar
Aman ben insanları engellemeyim de yeter ki teşvik edeyim. Ben bazı 2 çocuklu blogları okuyunca vazgeçesim geliyordu da :)

Sermin dedi ki...

Kuzey'in Hikayesi
Ben de Kuzey'e bayıldımmm. ÇOk teşekkürler teyzesi.

Tuğbacııım
Header'da Irmak'ın fotosu yok kiiiii :) Onların hepsi Çınar :))))

Sermin dedi ki...

Eminecim
sağol cnm. seve seve koklarım.

Ters Pabuçlar
Çok teşekkür ederiz. Sevgiler

Sümeyye
Kocaman teşekkür ve sevgiler.

Sermin dedi ki...

Hülyacım
Vallahi buymuş. Biz de şaşırdık. Çok şükür sonunda bulduk çareyi.

Itır dedi ki...

Ya bu kadar olur! Başka bir blogda takip listesinde gördüm, laf olsun diye açtım ve karşıma geniz eti ve tüp çıktı!! Bugün doktorumuzda geniz eti ve tüp takılma teşhisi konuldu ve ben çok huzursuz oldum, ihmal mi ettik diye kendimi yedim:

http://ardatotisi.blogspot.com/2011/11/ihmal-mi-olacag-m-vard.html

Bir de halimiz de çok benziyormuş, ona da şaştım; benimde büyük oğlan, yeni ufaklık kız, araları da aynı gibi seninkilerle :)

Geçmiş olsun, yazı yüreğime su serpti biraz..Ufaklığı da güle güle büyüt!

tuku dedi ki...

haha o sağ alttakini ben ırmak sandıııım:)) kıyamam fb'limi ne hallere soktum:p
ırmak'a da bir sekme açalım litfen:)

Sermin dedi ki...

Itır ben de şiödi blogunu incelewdim de aynı şeyşeri yaşamışız. Ama biz tanışmışız sanırım. Banu'nun (Mira'nın) doğumgünüde sanırım. Hatta ben de Çınar'ı Binbir Çiçek'e vermeyi düşündüm ama dolmuştu. Banu seni bana sık sık örnek gösterirdi :)

Sermin dedi ki...

Tuğbacım açacağım da malum vakit bulamıyorum ki. Gece uyuyor da gündüz uyumuyor hanımefendi.