28 Mayıs 2010 Cuma

Denizci



-Anneee döjüme havuj kaçtııı!!(gözüme havuz kaçtı)


Bilinçli olarak denize girdiği ilk deneyimin spot cümlesi.

Ne yapıyoruz?

Çınar: Sürekli ama sürekli konuşuyor. Etrafımızdaki bütün komşuları çenesiyle bıktırdı. Cidden ama, insanlar bıktı.

Bu akşam karşı komşuyu uzun bir süre

*şen napiyo şen?

*nemoo(memo) şenin adın ne?

*şen nemane yiyoşun (neler yiyorsun),

*ben yuk-aşaaa indim, tendim indim. (yukarıdan aşağı indim)

cümle kalıplarının sırayla 10000 kez tekrarlanıp araya yeni cümleler, yeni sorular ekleyerek Çınar'ın mütemadiyen, nefes almadan soru sorup birşeyler anlatması sonucu adamcağız " Yaww siz bunu susturdunuz, hiç konuşturmadınız da çocuk patlıyor mu şimdi" diye bıkkınlığını dile getirdi. Konuşacak şey bulamadığı zaman "şen napiyo şen" diyor.SÜREKLİİİ!!!

Bunun dışında hortum tam gün mesai yapıyor. Sulanmadık yer kalmadı.

Açık hava çarpmış olmalı ki gece (maşallah) süper güzel uyuyup, gündüzleri de nerdeyse tüm öğleden sonra uyuyor. Artık gidip uyandırmak zorunda kalıyorum.
Herşey güllük gülistanlık değil tabii. Arada sinir krizleri geliyor, bağırıyor. Bazen kimsenin kendisiyle ilgilenmesini istemiyor.Bu durumlarda isteklerini kızmadan, güzelce söylemesi için yönlendirmeye çalışıyorum ama tabii benim dışımda pek çok kişi var etrafta. Bu tür ortamlarda çok zor. Hele ki yemek yedirirken ve bu tür problem davranışlarda. Görmezden gelinemiyor ben ne kaar istesem de.

Bu sefer oyuncak getirmedim çok fazla. Sadece birkaç araba, oyun hamuru, kalem ve kitaplar. Bunun dışında oyuncağa gerek yok zaten.
Yapraklarla sıralama yapıyoruz, taşlardan büyük-küçük olanları ayırt ediyoruz, çiçekleri kokluyoruz, çilek tarlasından çilek topluyoruz, kaplumbağaları, kurbağaları canlı canlı gözlüyoruz, toprağı doldurup,boşaltıyoruz, denize taş atıyoruz, ıslak kumdan şekiller yapıyoruz ve balık tutanları seyrediyoruz.
Oyuncaklardan çok sıkıldım artık. Çocukları hazırcılığa alıştırıyormuş gibi geliyor. Tabii bazen boş boş dolandığımız da oluyor. Çınar bu arada gördüğü herşeyi soruyor.
Bu timin evi?
Bunun adı ne?
Fu ne fu?


Yarın inekten süt sağılmasını izleyeceğiz. Burada köylülerin bağa, bahçeye salıp otlarla besledikleri inekler var. Onların sütünden yapılan yoğurdu yedikten sonra anladım ki ben bugüne kadar yoğurt yememişim. Resmen kaymak tadında.
Bir de sabah kahvaltısı için annem Çınar'a kaymak yapıyor, bu sütten. O zaten anlatılamaz bir lezzet ve doğallıkta. Aynısı çilek için de geçerli. Şimdi Ankara'dakileri düşündükçe bize resmen çilek görünümlü sert birşey yedirdiklerini anlıyorum. Bizi kandırıyorlar!
Hafta sonu Abant gezisinde Çınar evin dışında biryerlerde kalma fikrinden hiç hoşlanmayıp tuvalete girmeyi, yemek yemeyi reddetmişti. Sürekli eve gidelim dedi durdu 2 gün boyunca. Didim'de de aynı şey olacak diye korktum ama neyse ki anneanne ve dede burada olunca ve ev ortamı olunca evimizi çok aramadı. Arada bir eve gidelim diyor ama unutuyor.
Neyse biz bir süre daha buradayız. Öbür haftaya dönüyoruz.
Gitmek için iyi bir neden babamıza kavuşacağız.
Tekrar girip yazabilir miyim bilmiyorum ama bu Çınar'ın babasına özlemini gidermesi için bir hediye olsun.





15 yorum:

KUZEY TAN dedi ki...

Ne kadar güzel tatil.
Ben Çınar ın sorulara çalışmaya başlıyayım. Kuzey Tan başlayınca hazırlıklı olurum:)

ELÇİN'İN YERİ dedi ki...

benim damadın bu hortum sevdası beni öldürecek :)

ne kadar büyümüş sermincim kuzucuk maşallah...

çok öptüm sizi

ayşegül dedi ki...

ne yakışıklısın sen yavv aşık olabilirmiyim sana :)

Burcu dedi ki...

En üst sağdaki fotoğrafta ne kadar büyümüş görünüyor... En sonunda 1 sene aradan sonra tekrar hortumuna kavuştu yaa ondan mutlusu yoktur şimdi :) İyi eğlenin dinlenin rahatlayn sonra da gelin e mi... öperimmm...

elif ada dedi ki...

Yerim ben bu denizciyi. Ne kadar tatlı olmuş Çınar

Sermin dedi ki...

Kuzey Tan@ evet hazırlıklı olmak lazım hepsi aynı asamalardan ayyynen geciyorlar. Bu donemleri ayrı bir tatlı oluyorlar ama. Sevgiler

Sermin dedi ki...

Elçin sorma cnm. Hortumla butunlestı bizimki. Gerci su ara o kadar aramıyor. Resımlerdw oyle cıkıyor ama senın gordugun zamandan bu yana bayagı yol kat etti tabii.

Sermin dedi ki...

Tabii Aysegul. Ama sıraya girmen laım :)

Sermin dedi ki...

Burcu resimlerde hep buyuk cıkıyor da gorenler aaa resımdeki kadar buyuk degilmis diyor. Geliyoyuj bekleyin. Mucks

Sermin dedi ki...

Umurcum tesekkur ederız. Ozledık yaaa cok actık arayı

AYÇA dedi ki...

Özledim...özledim.... Özledim.... İyi dinlenin iyi eğlenin. Resimlerde bir harika. :)))

uzunbacak dedi ki...

Fotoğraflar gerçekten çok güzel, Tatlı Çınar'ın keyfine diyecek yok. Şu anki iç karartıcı hava ve iş yerindeki sıkıcı işleri bırakıp oğlumla birlikte ben de "bir hamakta" olmayı çok isterdim.

İyi dinlenmeler, eğlenceler...;))

Sermin dedi ki...

geliorus sarı guzel. Bekleyın bizi anacıııııım.

Sermin dedi ki...

Uzunbacak seni cok iyi anlıyorum. ama dogrusu ben de isi ozledim.

sibel dedi ki...

sermin

o kova kureki saatlerce bosaltırdım bende..beni resmen imrendirdi ..fto super.