23 Mart 2010 Salı

2 yaşındayım

Öyle duygusal şeyler yazmayacağım bu sefer. 2 senelik anneliğimi ve Çınar'ımın Çanakkale'sine yaptığı çıkartmanın zaferini tüm yurtla beraber kutladık. Aslında bir ön kutlama yaptık. O günün önem ve mahiyetine uygun olarak hemen bir pasta alıp çekirdek aile şeklinde kutladık.

Ben taşınmanın verdiği yorgunluktan mıdır nedir, bu sene çok bir heyecan yapamadım. Daha aile efradını toplayıp kutlama da yapamadık. Bu sene arkadaşlarımızla olan doğumgünü kutlamasını yapacak hiç gücüm de yok.

O kadar vakitsizim ki, ona ayıracak vaktim ve gücüm yok. Beynimin "yapılacak öncelikli işler kısmı"nda daha evi son haliyle yerleştirme olduğu için diğer öncelikler arka sıralarda kalıp, zaman aşımına uğruyor.

2 senede ne çok şey yaşadık. Çınar gözümün önünde günbegün şaşırtı bizi. 2 yaş demek şaşırmak demekmiş onu anladım. Kah 2 yaş sendromunu yaşayıp, kah sessiz sakin takılıyor. Ama her gün, her dakika yaptığı, söylediği şeylerle bir o kadar şaşırıyorum. Resmen bizim herşeyimizi duruşumuzla, sözcüklerimizle, cümlelerimizle, kızgınlıklarımızla taklit ediyor.

Posted by Picasa
2 yaş demek şaşırmak demekmiş, terrible two değil. Bugün onu gezmeye götürdüm. Sağ elini cebine sokup, resmen erkek gibi yürüdü. Tam bir küçük adamdı. Muhtemelen birisinde gördü ve onu taklit etti.
Geçen gün hapşırdım ve gayet doğal bir şekilde "çot yaça annee" dedi. Bir yandan da elinde uğraştığı şeye bakarak. Yani onu gören 40 yıldır her hapşırana bunu söylediğini zanneder. O kadar mı kendinden emin.
Bir de beklerken "çiçek olmasını" istiyorum. Sıra alma ve bekleme 2 yaşın en önemli becerilerinden bence. Öğrenmesi gereken en önemli şeylerden birisi. Tam öğrenemese bile, yönlendirildiğinde bekleyebilmeleri lazım. Bu yüzden sıra alma, bekleme davranışlarını içeren oyunlar oynuyoruz sık sık.
Bugün alışveriş merkezindeki treni beklerken baktım kollarını bağlamış, çiçek olmuş. "Birazdan tren gelecek" dedim, ardından hemen kollarını bağlamış. "çiçet oluyom, bekliyom, anne şen de çiçet ol" dedi bana. O an oyunda öğrendiği bir davranışı güncel hayatına genellediği için çok sevindim.
2 yaş biriktirdiklerini sepetten çıkartmak demekmiş. Bugüne kadar gözlemledi ve hala da gözlemliyor. En önemli faaliyeti gözlem yapmak 2 yaş çocuğunun. Şimdi hergün, her an, her saniye biriktirdiklerini bir bir çıkarıyor sahneye.

Video evde o günün hatırına kendi aramızda yaptığımız ufak çaplı, ön kutlamamızdan.

28 yorum:

Yelish dedi ki...

mumlari tekrar tekrar ufleyisine ve biddaya yayk demesine bayildim :)
Iyi ki dogdun Cinar , mutlu yillar sana .
Bizimde 3 ayimiz kalmis kutlamamiza , bi an irkildim ! :)

mummy dedi ki...

Nice mutlu yıllar yakışıklıya,ilk fotoya bayıldım ben...

ELÇİN'İN YERİ dedi ki...

Dün gece yatağa yattığımda doğum gününde çınarın telefonda bana '' ecii iiyci doduu cınayyy ( elçin,iyiki doğdu çınar :) ) diyerek kendi kendine doğum gününü kutlaması geldi aklıma...ve yüzümde gülümseme ile uyudum :)

artık iyice erkeksileşmiş benim kuzum damadım...ve ne çok özlediğimi farkettim

iyiki doğdun çınarım..sağlıkla huzurla nice yıllar sana.

sermincim sana da teşekkürler bu muhteşem evlat için

sumeyye dedi ki...

hayırlı ugurlu senelere :) küçük adam :)

sumeyye dedi ki...

hayırlı ugurlu senelere :) küçük adam :)

Seren dedi ki...

İlk fotoğraf süper...nice güzel yaşlar Çınar'a...sağlıkla mutlulukla

Naile dedi ki...

2. doğum gününüz hayırlı olsun Serminciğim. Nice nice güzel yıllar yaşlar görürsünüz hep birlikte inşallah. O kara kuzunun yakışıklı adamın mum üfleyen dudaklarını yiyesim geldi :)

Eylm-Sdnz dedi ki...

Nice mutlu yıllara kuzuya..doğum günü kutlu olsun...
manzaraya bayıldım süper bi kutlama olmuş en romantiğinden..mum üfleme seansı ayrı bi harika..biydaaa:)))

zühra dedi ki...

İyi ki doğmuş bu yakışıklı prens. Maşallah. Uzun ömürler versin Allah. Sağlıkla mutlulukla hep beraber size...

dizi siteleri dedi ki...

allah bağıişlasın

Anne İş'te dedi ki...

Sermin'cim;nice yıllar dilerim sağlık,huzur ve neşe içinde..

Berberaber resminiz harika ve bir sonraki de...

Köfte dudaklı Çınar;tam lokum olmuş maşallah...

Mum sevdanıza çok güldüm ve çok tanıdıkgeldi manzara:)))

DOĞUM GÜNÜN KUTLU OLSUN SEVGİLİ ÇINAR!

Merve dedi ki...

zeytin gozlu kara kuzuyaa ailesiyle birlikteee mutlu, sagliklii, neseli, nazarsiz daha nice yillar diliorummm...
Bende de kutlama hevesi yoktuuu..ailelerin baskisiylaa olesine bi kutlama yaptikk...

Ozel bisi sorucam;
Cinarin konusmasi icin yaptgn ozel bi uygula falan varmiii???
Tugra da hala cumle kurma gibi bisiy yoktaa,eger bi taktigi varsa bende uygulimm :))
Ne istedigini anlamiorummm cunkuuu...

Su cicek olayii suppermis, bende deniycemm..tabiii konusmayan bir cocuga ne kadar ogretebilirsemm;)

Tekrardan mutlu yillarrr...

AYÇA dedi ki...

Çınarın konuşması beni benden alıyor zaten. Mutlu yıllar oglusa.

Tekir dedi ki...

mutlu yıllar çınarrrrr :)

Tarkanın Annesi dedi ki...

Yalnız resmen kahkahalarla gözlerimden yaşlar gelircesine güldüm şu mum olayına. Baba bida yak baba bi daha yak. Off ya çok tatlısın yeni yaşın da Kutlu olsun tatlı bücürük seni.

elif ada dedi ki...

Nice nice mutlu yıllara Cinar. Öpüyoruz seni güzel yanaklarından
Umur & Ada

K.T dedi ki...

Nice güzel yıllara Çınar. Ne kadar buyuk adam olmuş. İlk okuduğumda da hayran kalmıştım Çınara " 19 Ocak 2009" "Mr Proper".yazısı
Bu videoda duygulandım sonradan da çok güldüm. "bida yaaak" Çok tatlı. Benim için öp yumuş ellerinden.

Eylm-Sdnz dedi ki...

He he resimde çınarın arkasında kızımı gördüm..:)))

durununannesi dedi ki...

sağlıklı ve mutlu yıllar dilerim.inanılmaz tatlı olmuş görmeyeli hatta bıcır bıcır ne güzel konuşuyor.mum üfleme seansınız da harika:)

Burcu dedi ki...

Tekrar nice yıllar Çınarişkom...Daha 3 aylık bebelerken sütümüzü nasıl artırırız diye maillerde telefonlarda birbirimize ağlıyorduk Sermin. Koca adam oldular baksana...o mum üfleme seanları bizim hala devam ediyor, saymayı bırakalı çok oldu :)

gezicini dedi ki...

nice mutlu sağlıklı yıllara. yakışıklı delikanlı çok cool adam oldu. maşallah!
sevgiler
gorki

burcu dedi ki...

iyi ki doğmuş,iyi ki doğurmuşsunuz.nice mutlu yıllara...

jr ve annesi dedi ki...

jr da sicaktir, seviyoruuuuuum diye haykirir:), herkese sarilir, teselli eder, sever, oper..cinar dokunuyor, cinar gelip sana bakip seni oksuyor, seni sevdigini soyluyor-sessizce-;
duygusalligi beni boylesine alip goturen bu adama
omru boyunca sans saglik ve cosku diliyorum

hayat boyu buyuk mutluluklar ve olmaktan keyif aldigi kurmak icin can attigi guzel beraberlikler dilerim
sibel

Sermin dedi ki...

Hepinize tek teeek teşekkür ediyorum. iyi ki varsınız, iyi ki bebişler var da bizler varız.

Merve'cim aslında hem ozel birşey yapmadım sadece küçüklüğünden beri bol bol kitap okuyup konuştum hem de aslında özel şeyler yaptım. ama uzun. sen bana mail adresini yolla anlatayım mucksss

bilgen terapisi dedi ki...

canım arkadaşım benim.. çok çok tebrik ediyorum ve nice nice güzel yaşlar daha kutlamak nasip olur inşallah diyorum.. hayırdır ev değişikliği? hayırlısı olsun tebdil-i mekanı ben de severim:)) çok çok öpüyorum oğluşunla sizi.. artık ankara da ikea açılmasını mı bekliyorsun serminciğim amaaaaaa????...

asmabahce dedi ki...

maşallah maşallah:)) yerlerde yattık nasıl tatlıd bi çocuktur öyle, mumlar 50 defa yakılıp söndürülür baba da hiç bıkmaz:))

Sermin dedi ki...

bilgencim sağol cnm benim. özlemişim seni. taşındık birdenbire karar verdik sattık evi, başka yere geçtik. iyi de oldu.
yaaa bilgen hem ikea'yı hem seni ziyaret etmek istiyorum. ama ancak yaza sanırım. önce istanbul var planda sonra izmir inşallah. öptüm koca oğlanı


asma bahçe teşekkür ederim. baba bir yandan da pastayı götürmekle meşgul olduğu için yorulmuyor. o arada kaynaıp gidiyor işte :) sevgiler

NiLaY dedi ki...

sağlıklı, huzurlu ve mutlu bir yaşama dilerim yakışıklıya :)) sevgiler..