27 Ocak 2009 Salı

10 ay 9 gün



9 gün önce 10. ayımızı tamamladık.


Minik bir gelişim değerlendirmesi yaptım:


Özbakım Becerileri:

  • Parmaklarını kullanarak yemek yemeye çalışır ama küçük nesneleri tutup ağzına götürmekte çok da başarılı değil.

  • İki eliyle bardağını tutar ancak içerken çok başarılı değil.

  • Yardımla kaşığı ağzına götürür.

  • Giydirilirken kollarını kaldırır.

  • Alıştırma bardağını tutup suyunu içer.

Motor Gelişim:

  • Küçük nesneleri kaba koyar.

  • Kalın karton kitabın sayfalarını okurken "çevir" dediğimde çevirir.

  • Kıskaç hareketi ile nesneleri daha başarılı tutar.

  • Diz üstü pozisyonunda durabilir, ayağa kalkmaya çalışır ama başarılı olamaz.

  • Emekler.

  • Koltuğa tutunup kendi kendine 1-2 adımla sıralar. Bir eli koltukta, bir eli birisi tarafından tutulduğunda daha çok adımlar. Ama yeni yeni yapmaya başladığımız için genelde düşer.

  • Top atar.

Sosyal-Duygusal Gelişim:

  • Yüzüne örtüyü koyup, çekerek cee oyunu oynar.

  • Güldüren, dikkat çeken hareketleri tekrar eder.

  • İsmi söylendiğinde bakar, uzanır.

  • Kendi kendine 20 dk kadar oynar. (Aynı odada birisi bulunduğu takdirde oynar. Eğer yalnızsa çok daha kısa süre oynar.)

  • Basit hareketlerde başkalarını taklit eder. (el çırpma, bay bay, dans etme...)


Bilişsel Gelişim:

  • Bir kabın altına saklanan nesneyi bulur.

  • Nesneleri kapdan dışarı çıkarır, içine koyar.

  • Sallabaşın halkarını takmaya çalışır.

  • İlişkili nesnleri ilişkilendirir. (tencerenin kapağını kapatmaya çalışır)

Konuşma-Dil Gelişimi:

  • Farklı tonlardaki sesleri taklit eder.

  • Kuş: ku, gel: de , düt: düü şeklinde isimlendirir.

  • Hav hav: ho ho şeklinde ses taklidi yapar. Hapşu, öhö gibi insan seslerini benzer şekilde taklit eder.

  • Ses oyunlarına katılır. aaaaa, ooooo, aha aha gibi düz ve inişli çıkışlı ses oyunlarına katılır, taklit eder.

  • Tanıdığı nesnenin ismi söylendiğinde dönüp, bakar.

-Kuş nerde? diye sorunca evdeki balon kuşuna bakar, pencerenin önündeysek gökyüzüne bakar.

- Araba-düt düt nerede diye sorunca dışarı bakar.

-Kar nerede diye sorunca dışarı bakar.

-Baba nerede diye sorunca evin kapısına bakar. ( baba evde yokken)

-Ayağın nerede diye sorunca ayağını tutar (ama bunu keyfi yerindeyse yapar).

-Alo diyince telefona bakar. Aslında tanıdığı pek çok nesne daha var ama not etmediğim için hatırlayamaıdm şimdi.

Bir de bunları yabancı birilerinin yanında yapmaya çekiniyor. Anneannesi, dedesinden bile utanıyor minnoş.

  • Basit yönergelere uyar. Al, ver, gel, at

  • Hayır dendiğinde işi durdurur. (% 50)

  • Müziğe tepki olarak ses çıkarır. Müzik duyunca hemen hıııııııı, oooooo diye şarkıya eşlik eder.

  • Elektirik süpürgesi, çamaşır makinesi, rondo gibi sesli nesnelerin seslerini duyunca hıııııııı, aaaaa, ooo diye bağırarak taklit eder.

Aslında kendi kendime Çınar'a gelişim testi uygulamayacağıma söz vermiştim. Şöööyle kabaca yaptım zaten. Psikopat gibi neyi yapıyor neyi yapamıyor diye gelişim değerlendirmesi yapmak istemiyorum. Bakıyorum gayet normal ve sağlıklı mı görünüyor, o zaman herşey yolunda.

Geç olsun da güç olmasın felsefesi en sağlıklısı sanırım.

10 ayı geçtin hatta 11.aya yaklaştın minik sevgilim. Ömrümün en güzel 10 ayıydı.

Seni çoooooooooook seviyorum.

15 yorum:

Sen Gelince dedi ki...

Çot tatlı:) Daha nice nice aylara:)

Burcu dedi ki...

Miniğimi tekrar görmek için sabırsızlanıyorum ben... Arda da öyle... Ne güzel değerlendirmişsin Sermincim, çok profesyonelce.. hatta okurken, aaa evet yaa bunlar da mı bir gelişim hareketleri ben farkında olmadan benim minik de yapıyormuş falan oldum. İşin uzmanlığını bilmeyince insan, gözden çok şey kaçıyor... Bebişlerimiz çoookk normal Allaha şükür...Bence de ay şunu yapmıyor bunu yapmıyor ya da tam tersi demeye hiiiç gerek yok.. Sokakta büyüyen çocuklar bile eninde sonunda herşeyi öğreniyorlar... Herşeyin bir zamanı var.. Öptüm çok minik adamımı..

Kıvır Anniş dedi ki...

Aferin Çınar'a.Çok başarılı.Sana da Burcu'ya da katılıyorum.Eninde sonunda öğreniyolar.Ama biz yeni anneler onlardan daha hevesliyiz. :))

Naile dedi ki...

Ya ne güzel yazmışsın diye düşünürken çok fazla kafaya takmamak gerektiği düşünceni okudum. Aslında haklısın ama biz senin kadar bilmediğimiz için böyle okuyup öğrenmek daha iyi oluyor bizim için. Minik sevgilin çok tatlı yine maşallah :)

Belkıs dedi ki...

Çınar ile Ece arasında 4 güncük varmış :) Güzel bir değerlendirme olmuş. Biçoğumuza sıradan gelen davranışların gelişim hareketleri olduğunu bir uzmanın hatırlatması güzel oldu bizim adımıza.

aybike dedi ki...

Sermincim çok teşekkürler.hakikaten bi uzman değerlendirmesi ne güzel oluyor.ne neyi geliştirir bilmiyoruz.Keşke Çınarla Hasan Eren arasında bu kadar ay farkı olmasaydı dedim içimden tabi şimdi de dışımdan dedim.
Herneyse bende takıyorum ay şunu da yapsın bunu niye yapmıyor diye takıyoruz bazen.Sonra bi bakıyorum oğluş bi hareket yapıyor şaşıp kalıyorum nasıl akıl edebildi diye.Gerçekten fazla takmamak gerek.
Bu arada maşallah Çınara.Yavrum öyle güzel bakıyorki ,insanın bu çocuğu ham yapası geliyor..
sevgiler.

Rahsan Collyer dedi ki...

Oh maşallah!!! Daha ne olsun annesi :) Herşey süper, darısı bizim gibi daha ufak bebek annelerine.

gezicini dedi ki...

uzman bir anne sahibi olmak işte böyle birşey. ben de baktım bunlara, bizde bazısı var, bazısı yok. eh dedim, her bebek farklı.
ama hala emeklemiyor diye üzülüyorum. öyle işte..
sevgiler
gorki

sib dedi ki...

sermin, cinar kadar bizde cok sansliiyiz..
ps.gorkemcim uzulme bazilari emeklemeden yururmus, inan bence siralamaya baslayacak yigit bak gorursun..inan buna

Hülya Cinsçiçekçi dedi ki...

insan dayanamadan kontrol ediyor ve normal mi acaba gelişimi diye düşünüyor di mi?

annesininoglusu dedi ki...

maşallah çok tatlı bi bebek çınar:))
daha nice aylara yıllara...

Esin dedi ki...

maşallah çınara.Daha nice nice aylara :)

Anne İş'te dedi ki...

maşallah Çınar'a;nice güzel aylara,yıllara....

Mısır Patlağı :) dedi ki...

Çınar Çok sefiooommm ben seni: )

Sermin dedi ki...

Herkese teşkürler ederiz. Bu aralar bloga girip vakit ayıramıyorum. O yüzden bööle genel cevaplar yazıciiim.
sevgiler.