10 Aralık 2011 Cumartesi

Ekme, biçmeden ibaret


Önce bana kızdı. Ardından:

- Anne! İnsanlar bazenleri böyle annesini sevmeyebilir mi? diye sordu ördek ağızlım.
- Evet, olabilir. İnsanlar kızdıklarında bazen öyle hissedebilirler, dedim.

5 dk sonra:
Masada otururken geldi kucağıma oturdu.
Sırtı bana dönük, sağ kolunu kaldırdı, başıma doladı.

- Güzel annem! dedi.

Daha ben ağzım kulaklarımda duyduğumun şaşkınlığını üzerimden atmadan;
-Annem bir yana, dünya bir yana, dedi.

Çocuğun sendir aslında dedim o anda içimden. Çocuğunun nasıl olmasını istiyorsan öyle olmalı, ne duymak istiyorsan onu söylemelisin diye düşündüm.
0-6 yaş çocuğu video kamera gibidir. Ne kaydedersen onu izlersin!

11 yorum:

AYÇA dedi ki...

Tam da bununla ilgili yazı yazacaktım. Sen bahsetmişsin. Demir konustukca kendimi görüyorum. :)

Burcu dedi ki...

Zaten normal olan da bu değil mi? Onları biz yetiştiriyoruz, bizden ne görüyorlarsa onu öğreniyorlar...

Yasemin Aktuğ dedi ki...

ya sermin bu aralar zihnimi okuyor gibisin.

Tuğra'nın Annesi Emine dedi ki...

Süpersin sen Çınar :))))

terspabuclar dedi ki...

dünyaya bu kadar yakışıklı ve akıllı bir erkek yetiştiren kadınlara selam olsun

Anne İş'te dedi ki...

ve o zaman bu hikayede de ;sonsuza kadar mutlu yaşamışlar.....maşallah:)

Sermin dedi ki...

Ayca
senin korkuların aklıma geliyor ben de düşününce. çocuk asansörden korkmasa bari büyüyünce

Burcu
evet cnm. ama asıl güzel yanı bizim onlara söylediğimizi uygun ortamda hemen genelleyebilmeleri. demek ki dogru mesajları bazen yanlısları da tabii alıyorlar.

Merimania
aslında bu yaşların önemi öteden beri bilinir ama bağıra bağıra, yeni kıymeti anlaşılmaya başlandı

Sermin dedi ki...

Yasemincim
Hemen hemen aynı yaşlarda iki çocuk sahibi olmamızın bunda payı olabilir mi? :D

Emine
Ne güzel di mi?

Ters Pabuçlar
Sağol cnm. o senin güzelliğin :D

Sermin dedi ki...

Dijlecim
İnnnnşallahhhh canım.

tuku dedi ki...

peki şu nasıl oluyor sermin, benim çok yakından tanıdığım biri bebekliğinde paso eşine veriyordu çocugun bakımını büyüdükçe ben senin ayakkabını bağlamak zorundadeğilim kendin bağla sana yemek yedirmek zorunda değilim kendin ye. vs vs gibi bir sürü hakaret ve hep yüksek tonda söylüyordu çocuguna ve çocuk birgüne birgün anne desin yok hep annecim, canım annem ben yaparım annecim böyle şöyle . 6 yaşında şimdi annesine hayran ve cok hamarat. bu kadar ilgisizliğe karşı bu cocuk nasıl böyle oldu

Sermin dedi ki...

Tuğbacığım,
otoriter bir anne ama belki sevgisini de veriyoırdur çocuğa. sevgi görmeyen çocuk sevgi vermeyi bilemez. illa ki annesi ona sevgisini farklı şekillerde gösteriyordur. söylemese bile sarılıyordur vb.
tamam otoriter olmak güzel birşey ama hakaret çok kötü tabii ki. belki de çocuğun bağımszılık kazanması için kendinin yemesi ve kendinin giyinmesi için yönlendiriyor olabilir mi? bence sizin görmediğiiz zamanlarda birşekilde sevgi veriyordur diye düşünüyorum. sevgiler minnağı öptüm