1 Mart 2013 Cuma

İki Çocuklu Alışverişin Hikayesi


2 çocuklu annelik artılarıyla eksileriyle... Biraz mübalağa edeceğim, aslında çok ama çok zevkli birşey her an onlarla olmak.
2 çocuklu bir aile olarak en kaos dolu anlardan biri  evden çıkmaktır.  Bunun ilk aşamasında başlar zorluk.
İlk olarak Irmak hazırlanır. Sonra babamız evdeyse o Çınar'ı hazırlar yoksa ben hazırlarım. Bu arada milyon kez "Irmaaaaaak gel, kızım addaaaa gidiyoruz" ya da " Çınaaar hadi bırak arabayı gel, geç kaldık, bak baban kızacak" şeklinde bağırır dururum ama tık yok...

Otobüs terminalindeki "Çığırtkanlık yaparak sizi rahatsız etmek isteyenlere itibar etmeyiniz"yazısını hatırlıyorum. Bu ben ve Çınar için yazılmış olmalı.

Birinin çantası, diğerinin oyuncakları, birinin şapkası, diğerinin ayakkabısı derken zaten daha gitmeden yorulmuşsundur.  İkisini birden toparlayamadığın anlarda "amaaaan gitmiyorum" diyesin gelir, ama nafile. O kadar hazırlık, çaba boşa mı gidecek??
Hazırlanma aşamasında 1000 kalori harcamışsındır çoktan.  Niye iki çocuklu anneler tek çocuklu hallerinden daha zayıftır? Bundan işte.

En son çingene göçü şeklinde elinde çantalar giyinip çıkarsın, asansöre binersin. Asansörün düğmesine Çınar basar, Irmak da "Ben de basacağım "ı  işaret parmağı havada "ııııııh ıııııhhhh "larla ifade eder.  Hıh tamam küçüğün de gönlünü ettik. O da bastı asansörün düğmesine, sorun yok.

Genelde büyükler babaların , küçükler annelerin sorumluluğunda olur. Herkes kendi sorumluluğundakini alıp koltuğuna bağlar. Ohhhh yola çıktık gibi.

En sevdiğim anlardan biri yolculuk kısmıdır. Genelde onlar arkada gülüşür durur. Çınar bir hareket yapar, Irmak kıkırdar. Çınar gidene kadar aynı hareketi tekrarlar. Ya da Irmak bir ses çıkarır, Çınar'a çok komik gelir. Habire kikirder dururlar. Yol boyunca aynı sesi duymaktan bazen kafan kocaman olur, bazen de sessiz sessiz giderler.
Biri susamışsa ve tek pet şişe varsa yandın.  İlla öbürü de suluğundan değil de pet şişeden içeçektir. Büyük küçük farketmez, ikisi de pet şişeyi ister. Kardeştir, birşey olmaz dersin ve aynı şişeden ikisi de içer. Genelde idare etmek zorunda olan büyük olandır. Çünkü o anlar, diğeri terrible two'ya çoktan girmiştir. Tamam  sularını da içtiler. No problem.

Gideceğimiz yere geldik. Arabayı indir. Birini indir, diğerini indir. Birini indirirken diğerinin elini tutmayı unutma sakın. Çanta, kabanlar, şapkalar, sular, bebek arabası, aman arabada birşey unutma.Hepsini aldık, oooh gezeceğiz.

Yemek yedirme kısmını genelde sorunsuz hallederiz. Dolaşacağımız bir yerse Irak arabada, Çınar yürüyor şeklinde girdiğimiz yere Irmak yürüyor, Çınar arabada şeklinde devam ederiz. "Aaaa kocaman çocuğu bebek arabasında gezdiriyor" şeklinde bakan bakışların yanından geçerken "Oooğlum, kardeşinin arabasından in. Bak sen büyüdün taşımaz bu seni" derim ki "Aman da aşırı koruyucu anne sanmasınlar" :)))

Genelde bizim gezmelerimiz  bebek arabasında uyumayı sevmemesinden dolayı huysuzluk yapıp, ne kucakta, ne arabada, ne yürüme pozisyonunda mutlu edemediğimiz Irmak ve baba önde, "Yaaa daha yeni gelmiştik, biraz daha duralım anne noluuuuur" şeklinde Çınar'la ben arkada arabaya doğru hızla gidip, çingen göçüne bir de alışveriş torbalarını eklemiş olarak gitmemizle sonlanır.

Aslında alışveriş merkezi gezmeyi pek sevmiyorum. Genelde hava soğuk da olsa hava alsınlar diye dışarıda biraz dolaşıp sonra restaurant ya da ev gezmesi yaparız. Ev gezmesi en rahatı...Neyse...Orası ayrı hikaye.

Arabaya bindik. Haaaah tamaaam. Ohhh eve gidiyoruz. Gelirkenki sesler yerini sessizliğe bırakır. Önce "Anneee Irmak uyudu" sesi gelir arkadan. Sonra "Annneeee dişlerimi fırçalamadan uyusam dişlerim çürür müüüüü?" sorusu gelir.
Mutlu sona az kaldı. İkisi de uyudu. Biri bende, biri babada. Eee alışveriş torbaları ne olacak???  Güçlü baba hepsini taşır. Çınar ve torbalar kucakta ya da Çınar kucakta torbalar alışveriş arabasında beraber ite ite gideriz asansöre.
Sonunda....
Çingene göçü göçemeden geri geldi. Yorgun, argın, canın çıkmış....
İlk söylediğimiz şey.........Evim evim güzel evim.




21 yorum:

gkçngkmn dedi ki...

Ne kadar güzel bir prenses olmuş Irmak.Maşallah Sübhanallah..Serminciğim tüm çocuklu ailelerde durum böyle galiba yakında bende de aynı manzara yaşanacak sanırım :)
Sen yine de meleklerinin resimlerini koymadan nazar duası oku bol bol.Zaten anne olduğumdan beri konuşmadığım zamanlarda mırıl mırıl dua ettiğimi fark edince korkuyorum birden çocuklarıma dua eşime dua.
Allah bağışlasın canım bu arada Irmak tacını elinden alacağa benziyor..

Esin dedi ki...

Ay ne güzel anlatmışsınız, evden çıkış ve eve giriş maceralarını. Yaşarken sinir bozucu olabilen olaylar, yazınızı okurken beni güldürdü:) Bizim henüz bir tane ama şimdiden anlattıklarınızı aynen yaşıyoruz, haklı olarak da vol.2'den korkuyorum!:) Çocuklarınız da çok tatlıymış maşallah, yüzleri hep gülsün inşallah...

Sermin dedi ki...

Gökçenim,
Bende de var o. Habire mırıl mırıl okuyorum içimden. Sağol canımın içi. 1-2 ay sonra sizde de benzer şeyler yaşanr

Sermin dedi ki...

Esin,
Teşekkür ederim :) ama 2 çocuk hiç korkulacak birşey değil. zorlukları illa ki var ama çok keyifli ve çok güzel.

Itır dedi ki...

O "Ooooğlum" daki uzatma bende de aynen oluyor. Aylin'den sonra oldu hem de.."Oooooğlum!" :)

Bir şeyi atlamışsın bir de: Eve girdin, bebeleri uyuttun yada daha uyku vaktine var..O hazırlaması ayrı, boşaltması ayrı dert "yedek çantası" ???

Nefret ediyorum kendisinden!
:)

annemahsustan dedi ki...

Ay ınanmıyorum ya, aynı benı yazmıssınız siz: )))
Resmen her cümlede biz gözümün önünden aktı gitti: )

Evet evet evim evim güzel evim...

eylül harikalar diyarında! dedi ki...

evliyim ama henüz anne değilim.olmayı düşünüyorum:)yazınızı hem gülümseyerek hem de gerilerek okuduğumu farkettim:)büyük bir sabır ve güç gerekiyor olsa gerek.bu korkutmuyor değil.çünkü gün içinde işti güçtü başka sorunlardı kendimi şımartmaya ihtiyacım oluyor.üstüne sizinkiler gibi böyle tatlı veletler olursa bir de diyorum,kendimi iki şekilde hayal ediyorum:1-ne olursa olsun gayet enerji dolu,gülümseyen,neşe saçan bir anne.2-çığırtkan,saç baş dağılmış,kendinden geçmiş bir anne:)
ortasını hayal edemedim nedense :)

Unknown dedi ki...

Yazınızı büyük bir keyif ve yüzümde koca gülümsemeyle okudum.Benimde bir Çınarım var, tek çocuk olmasına rağmen nerdeyse aynılarını yaşıyoruz.Allah onlara sağlık versin inş.
Bloğunuzu yeni buldum ve izliyorum artık, bende beklerim sevgiler :)

Tuğra'nın Annesi Emine dedi ki...

Allah'im yaa, nasil bir guzelliksin sen oyle! Yeni gordum Sermin, kirkbir kere masallah, aman nazar degmesin minnosa.. Ne guzel anlatmissin kisa ve oz. Tek cocuk hic cocuk, iki cocuk cok cocuk, sayende tamamen emin olduk :)

Sermin dedi ki...

Itııır sorma ben de nefret ediyorum aynen. Güzel çantalarımdan vazgeçmek zorunda kalıyorum onun yüzünden ;)

Sermin dedi ki...

Anne mahsustan,
Herkes aynı şeyleri yaşıyor aslında. Telaşlı ama güzel yorgunluklar bunlar :)

Sermin dedi ki...

Eylük harikalar diyarında,
aslında bunlar hiç de korkulacak şeyler değil. İnsan evlat sevgisiyle bunları hiç gözü görmeden büyük bir mutlulukla yapıyor. Uykusuz kalabiliyorsa insan çocuğu için, bunlar vız gelir. Ben başta da yazdığım gibi biraz da abartarak yazdım. Anne olunca malesef tek tip olamıyorsun. Yazdığın 2 şekildeki anne zaman zaman kendini buluyor bu süreçteç kimi zaman anlayışlı kimi zaman çığrtkan ;) Hiç gözün korkmasın. Dünyanınnn ennnnnnnnn büyük ve ennnn güzel mutluluğu anne olamk. ben 2 çocuk annesi olmaktan son derece mutluyum

Sermin dedi ki...

SeaBelee Çınar
Hoşgeldin diyim o zaman. Aslında tek çocuk 2 çocuk yaşananlar aynı ama yoğunlukları farklı. İnsan ilk çocukta özellikle ilk başlarda bir telaşlı oluyor. 2.çocukta daha emin atıyorsun adımlarını.


Emine Teyzesiiii,
Teşekkürler. Öpüyorum Tuğra'yı.

Sermin dedi ki...

SeaBelee Çınar
Hoşgeldin diyim o zaman. Aslında tek çocuk 2 çocuk yaşananlar aynı ama yoğunlukları farklı. İnsan ilk çocukta özellikle ilk başlarda bir telaşlı oluyor. 2.çocukta daha emin atıyorsun adımlarını.


Emine Teyzesiiii,
Teşekkürler. Öpüyorum Tuğra'yı.

Adsız dedi ki...

Scharfe Teens ab 18 live hinter der privaten livecam.
Willst du es ihnen besorgen? Melde dich jetzt gratis an und du bekommst sofort 50 Coins für die cam shows umsonnst!
Erlebe versaute [b][url=http://free-teen.org]teen Livecams[/url][/b]. Gerade erst 18 und schon so geil.

[url=http://lvclr.com/helpdesk/memberlist.php?mode=viewprofile&u=13243]Teen Dating[/url]
[url=http://www.actuallywfh.com/memberlist.php?mode=viewprofile&u=43740]Teen Dating[/url]
[url=http://jhnet.maxs.ne.jp/sepiabbs/yybbs.cgi]Teen Dating[/url]

[url=http://cleaningclick.com/logs/guest/index.php?showforum=1]Amateur Teens[/url]
[url=http://sqlbros.com/forums/memberlist.php?mode=viewprofile&u=2181]Free Teens[/url]
[url=http://www.jakobusgemeinde.de/guest/addguest.html]Teen Dating[/url]

http://darkforestgroup.com/forum/index.php?action=profile;u=138376 http://forum.tn.it/memberlist.php?mode=viewprofile&u=22362 http://pctalk.tw/memberlist.php?mode=viewprofile&u=1221 free teen[/url]

Adsız dedi ki...

I visited several blogs however the audio quality for audio songs present at this
site is truly marvelous.

My weblog ... samsung galaxy s4

Adsız dedi ki...

http://eekshop.com
The risk elements along with investor are going to be the depreciation, rental vacuum cleaner ' upkeep. There are big event ensures too household appreciation,but take heart a number of us can not at all make land. Land is always a minimal resource Eventually,the land not only can they improve the everywhere over the value.

duygu dedi ki...

çok tatlı yazmışsınız. sizleri tanıdığıma sewindim. bizede beklerim sewgiler..
ugurbocegitoprak.blogspot.com

Mommyslifetime dedi ki...

gözüm korktu desem
mommyslifetime.blogspot.com

Sen Gelince dedi ki...

Sermin'cim yaşadım resmen okurken:) Ama yine de o iki numaraların zorluklarıyla beraber eve ayrı bir tat kattığından eminim:)

Esra dedi ki...

ben sizi niye bu kadar geç buldum kızıyorum şuan kendime... ne kadar güzel seviyeli hoş bir blogunuz var. Bayıldım... Yalnız ekleyemiyorum kendimi takipçiler kısmına gadget hatalı diyor :)Bi el atsanız da ben de sizi rahat rahat okusam, takip etsem?
Sevgilerimle
Esra